Autorizovaní obchodníci Škoda začali v úterý přijímat objednávky na novou generaci Škoda Octavia Combi, za kterou si budou účtovat od 364 900 korun. Mladoboleslavská automobilka představila zbrusu nový model v rámci Autosalonu ve švýcarské Ženevě jako prostornější a šetrnější verzi známého vozu.
Ředitel Škoda Auto Česká republika Petr Pečenka uvedl, že je nová Octavia Combi v každém ohledu třída sama pro sebe. "Náš nejmladší model představuje prostor ve své nejkrásnější podobě. Nabízí kvality běžné ve střední třídě za cenu vozu nižší střední třídy," doplnil Pečenka. Nejnovější mladoboleslavský automobil se chystá zaujmout především zvýšeným prostorem, novým designem, funkčností a inovativními bezpečnostními a komfortními systémy. Stranou by však podle výrobce neměl stát ani relativně úsporný motor a příznivý poměr ceny a nabízené hodnoty. Objem zavazadlového prostoru zvětšila Škoda o pět na 610 litrů, po sklopení zadních sedadel až na 1740 litrů. Se sklopeným opěradlem sedadla spolujezdce nabízí třetí generace možnost přepravovat předměty do délky 2,92 metru. Jedná se tedy o automobil s nejdelším interiérem ve své třídě. Do současných dnů se prodalo v České republice necelých 145 tisíc kombi první a druhé generace, což je zhruba polovina všech prodejů celé řady Octavia. "Věříme, že nová Octavia Combi půjde stejně úspěšnou cestou jako její předchůdkyně," zakončil ředitel Pečenka. Předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland se již dříve nechal slyšet, že letošní rok bude pro automobilku především ve znamení modelové ofenzívy, tu zahájila nová Škoda Octavia. Automobilový rok 2013 ale nebude podle jeho odhadu jednoduchý, přestože se domnívá, že nové modely jako jsou Octavia, Rapid nebo Citigo, spolu s trvalou pozicí na mezinárodních trzích, jsou pro značku Škoda dobrým základem. Mezi nejprodávanějšími modely loňského roku opět dominovala Škoda Octavia (409 600 prodaných vozů), následovala Škoda Fabia s 240 500 prodanými automobily a bronzovou příčku obsadila Škoda Superb (109 100 automobilů).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.