Zástupy exkluzivních supersportů se začínají připravovat na blížící se autosalon v Ženevě. Velká trojka už zná dva své zástupce.
Ačkoliv Evropu trápí nedobré hospodářské výsledky, prostor pro prodej exkluzivních vozů se nezmenšuje. Spíše naopak. Využít toho jen v Ženevě chtějí tři značky, McLaren, který ukáže svůj hypersport P1, Ferrari s modelem navazující na Enzo, a také Lamborghini. Právě tomu unikla sada informací a fotek o novém modelu Veneno dříve než bylo původně zamýšleno.
Veneno se postaví na samý vrchol nabídky automobilky. V tomto případě půjde jen o velmi limitovanou edici, postaveny budou pouhé tři kusy. Šance na spatření tohoto monstra jsou tak mimo autosalon mizivé. Podobně se automobilka zachovala i se speciálním Reventonem.
Pod kapotou bude vyladěný dvanáctiválec s výkonem 750 koní, který pochází z Murcielaga. Karosérie by měla být lehoučká, je totiž sestrojena z uhlíkových kompozitů. I díky tomu by měla maximální rychlost překročit 350 km/h. Ručička tachometru se má zastavit na 354 km/h.
A cena? Za každý ze tří postavených vozů si automobilka naúčtuje v přepočtu přes 90 milionů korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?