Zástupy exkluzivních supersportů se začínají připravovat na blížící se autosalon v Ženevě. Velká trojka už zná dva své zástupce.
Ačkoliv Evropu trápí nedobré hospodářské výsledky, prostor pro prodej exkluzivních vozů se nezmenšuje. Spíše naopak. Využít toho jen v Ženevě chtějí tři značky, McLaren, který ukáže svůj hypersport P1, Ferrari s modelem navazující na Enzo, a také Lamborghini. Právě tomu unikla sada informací a fotek o novém modelu Veneno dříve než bylo původně zamýšleno.
Veneno se postaví na samý vrchol nabídky automobilky. V tomto případě půjde jen o velmi limitovanou edici, postaveny budou pouhé tři kusy. Šance na spatření tohoto monstra jsou tak mimo autosalon mizivé. Podobně se automobilka zachovala i se speciálním Reventonem.
Pod kapotou bude vyladěný dvanáctiválec s výkonem 750 koní, který pochází z Murcielaga. Karosérie by měla být lehoučká, je totiž sestrojena z uhlíkových kompozitů. I díky tomu by měla maximální rychlost překročit 350 km/h. Ručička tachometru se má zastavit na 354 km/h.
A cena? Za každý ze tří postavených vozů si automobilka naúčtuje v přepočtu přes 90 milionů korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.