Bertone se do Ženevy žene s novým konceptem - jde o shooting brake odvozené od sedanu Aston Martinu - Rapide.
Italská karosárna Bertone připravila pro blížící se ženevský autosalon příspěvek k oslavám stého výročí existence značky Aston Martin. Pozoruhodný speciál je karosářsky nezvyklý, jde o shooting brake, o kterých se poslední dobou mluví čím dál častěji.
Ačkoliv původně měly vozy této koncepce jen jediný pár bočních dveří, tento má plné dva páry a je tak spíše velmi sportovním kombíkem, Bertone svůj výtvor nazývá právě jako shooting brake, nebudeme tedy kazit přání značky.
Prozatím neznáme prakticky žádné technické detaily. Víme jen, že pod kapotou zůstalo sériové pohonné ústrojí, které dává výkon 477 koní. Celá energie vývojového týmu tak směřovala do vzhledu.
Ten je samozřejmě fascinující. Splývavá záď byla nahrazena praktičtějším prostorem, což znamená jak více místa pro batožinu, tak i více místa nad hlavami vzadu. Nepůjde samozřejmě o žádný stěhovák, na to si Bertone nehraje, ale o stylovou možnost převézt o několik golfových bagů navíc.
Více bychom se měli dozvědět na blížícím se autosalonu v Ženevě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?