Bertone se do Ženevy žene s novým konceptem - jde o shooting brake odvozené od sedanu Aston Martinu - Rapide.
Italská karosárna Bertone připravila pro blížící se ženevský autosalon příspěvek k oslavám stého výročí existence značky Aston Martin. Pozoruhodný speciál je karosářsky nezvyklý, jde o shooting brake, o kterých se poslední dobou mluví čím dál častěji.
Ačkoliv původně měly vozy této koncepce jen jediný pár bočních dveří, tento má plné dva páry a je tak spíše velmi sportovním kombíkem, Bertone svůj výtvor nazývá právě jako shooting brake, nebudeme tedy kazit přání značky.
Prozatím neznáme prakticky žádné technické detaily. Víme jen, že pod kapotou zůstalo sériové pohonné ústrojí, které dává výkon 477 koní. Celá energie vývojového týmu tak směřovala do vzhledu.
Ten je samozřejmě fascinující. Splývavá záď byla nahrazena praktičtějším prostorem, což znamená jak více místa pro batožinu, tak i více místa nad hlavami vzadu. Nepůjde samozřejmě o žádný stěhovák, na to si Bertone nehraje, ale o stylovou možnost převézt o několik golfových bagů navíc.
Více bychom se měli dozvědět na blížícím se autosalonu v Ženevě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?