Revoluční dvoumístný hybrid Volkswagenu pod označením XL1 s průměrnou spotřebou 0,9l/100km a emisemi 21g/km CO2 jde do výroby. Kdy? Pravděpodobně ještě tento rok.
Již za necelý měsíc nás, milovníky automobilů, čeká velká událost - Ženevský autosalon. Zastoupení si zde najdou kromě klasických benzinových a naftových agregátů i vozy s nálepkou hybridního pohonu. Přesně takovým bude XL1 koncernu Volkswagen.Vůz s karoserií tvaru kapky z uhlíkových vláken byl poprvé představen před dvěma lety. Zde se však jedná již o skutečný vůz, který bude brázdit možná i naše české dálnice a zbylé polní cesty. Agregát vozu tvoří dvouválcový turbodiesel o objemu 800cm3, výkonu 47 koní a točivém momentem 121Nm, podporovaný elektrickým motorem o výkonu 27 koní (100Nm) a kapacitě 5,5kWh. S hmotností 795 kg a perfektní aerodynamikou o součiniteli odporu 0,189 je tak výše udávaná spotřeba více než reálná.S malinkatou, jen deseti litrovou nádrží ujede XL1 v kombinaci diesel-elektromotor úctyhodných 310 mil! Což je orientačně 500 kilometrů. Při absenci benzinek ve směru trajektorie vašich cest zvládne elektromotor sám pohánět vůz 50 kilometrů.První série bude obsahovat 50 vozů. V případě prodejních úspěchu se počítá s více než tisícovou produkcí. Něco více Vám jistě rádi povědí přímo u stánku automobilky, která zde bude mít více než slušné modelové zastoupení.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?