Revoluční dvoumístný hybrid Volkswagenu pod označením XL1 s průměrnou spotřebou 0,9l/100km a emisemi 21g/km CO2 jde do výroby. Kdy? Pravděpodobně ještě tento rok.
Již za necelý měsíc nás, milovníky automobilů, čeká velká událost - Ženevský autosalon. Zastoupení si zde najdou kromě klasických benzinových a naftových agregátů i vozy s nálepkou hybridního pohonu. Přesně takovým bude XL1 koncernu Volkswagen.Vůz s karoserií tvaru kapky z uhlíkových vláken byl poprvé představen před dvěma lety. Zde se však jedná již o skutečný vůz, který bude brázdit možná i naše české dálnice a zbylé polní cesty. Agregát vozu tvoří dvouválcový turbodiesel o objemu 800cm3, výkonu 47 koní a točivém momentem 121Nm, podporovaný elektrickým motorem o výkonu 27 koní (100Nm) a kapacitě 5,5kWh. S hmotností 795 kg a perfektní aerodynamikou o součiniteli odporu 0,189 je tak výše udávaná spotřeba více než reálná.S malinkatou, jen deseti litrovou nádrží ujede XL1 v kombinaci diesel-elektromotor úctyhodných 310 mil! Což je orientačně 500 kilometrů. Při absenci benzinek ve směru trajektorie vašich cest zvládne elektromotor sám pohánět vůz 50 kilometrů.První série bude obsahovat 50 vozů. V případě prodejních úspěchu se počítá s více než tisícovou produkcí. Něco více Vám jistě rádi povědí přímo u stánku automobilky, která zde bude mít více než slušné modelové zastoupení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.