Volkswagen XL1: hybridní sporťák umí až 160 km/h

Volkswagen XL1
Volkswagen XL1, foto: Volkswagen
Stanislav Růžička 22. února 2013 01:52
Sdílej:

Revoluční dvoumístný hybrid Volkswagenu pod označením XL1 s průměrnou spotřebou 0,9l/100km a emisemi 21g/km CO2 jde do výroby. Kdy? Pravděpodobně ještě tento rok.

Již za necelý měsíc nás, milovníky automobilů, čeká velká událost - Ženevský autosalon. Zastoupení si zde najdou kromě klasických benzinových a naftových agregátů i vozy s nálepkou hybridního pohonu. Přesně takovým bude XL1 koncernu Volkswagen.Vůz s karoserií tvaru kapky z uhlíkových vláken byl poprvé představen před dvěma lety. Zde se však jedná již o skutečný vůz, který bude brázdit možná i naše české dálnice a zbylé polní cesty. Agregát vozu tvoří dvouválcový turbodiesel o objemu 800cm3, výkonu 47 koní a točivém momentem 121Nm, podporovaný elektrickým motorem o výkonu 27 koní (100Nm) a kapacitě 5,5kWh. S hmotností 795 kg a perfektní aerodynamikou o součiniteli odporu 0,189 je tak výše udávaná spotřeba více než reálná.S malinkatou, jen deseti litrovou nádrží ujede XL1 v kombinaci diesel-elektromotor úctyhodných 310 mil! Což je orientačně 500 kilometrů. Při absenci benzinek ve směru trajektorie vašich cest zvládne elektromotor sám pohánět vůz 50 kilometrů.První série bude obsahovat 50 vozů. V případě prodejních úspěchu se počítá s více než tisícovou produkcí. Něco více Vám jistě rádi povědí přímo u stánku automobilky, která zde bude mít více než slušné modelové zastoupení.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.