Předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland připomněl, že Škoda Octavia je srdcem celé značky a zároveň nejprodávanějším modelem automobilky vůbec. "Se třetí generací udělala Octavia Combi velký skok směrem vpřed. Tento automobil je třída sama pro sebe a nabízí kvality vozu střední třídy za cenu kompaktního vozu s karoserií kombi," říká Vahland.
Nový model nabízí proti svému předchůdci především zvýšený prostor díky o 90 milimetrů větší délce a o 45 milimetrů upravené šířce. Přičemž rozvor vozidla vzrostl o necelých 11 centimetrů. "Nový vůz nabízí osobám, cestujícím na zadních sedadlech, prostor pro nohy před koleny 73 milimetrů, což je v tomto segmentu špičková hodnota," řekl člen představenstva Škodovky Frank Welsch. Doplnil, že rekordem ve své třídě je i zavazadlový prostor, který se může pochlubit prostorem 610 litrů, po sklonění zadních sedadel až 1740 litrů.
"Design nového vozu Octavia Combi zaujme jasným liniemi, precizností a dokonalými proporcemi," zakončil Welsch.
Mimo to nabízí třetí generace vozu až o 17 procent šetrnější proti motorům staršího modelu. Aktuální nabídka motorů přitom podle informací společnosti zahrnuje čtyři benzinové a čtyři naftové motory. Verze GreenLine dosáhne spotřeby pouhých 3,4 litrů nafty na 100 kilometrů a emisemi CO2 ve výši 89 g/km.
Vahland se již dříve nechal slyšet, že letošní rok bude pro automobilku především ve znamení modelové ofenzívy, tu zahájila nová Škoda Octavia. Automobilový rok 2013 ale nebude podle jeho odhadu jednoduchý, přestože se domnívá, že nové modely jako jsou Octavia, Rapid nebo Citigo, spolu s trvalou pozicí na mezinárodních trzích, jsou pro značku Škoda dobrým základem.
Mezi nejprodávanějšími modely loňského roku opět dominovala Škoda Octavia (409 600 prodaných vozů), následovala Škoda Fabia s 240 500 prodanými automobily a bronzovou příčku obsadila Škoda Superb (109 100 automobilů).
Komerční sdělení