Španieli dnes ukázali prvé fotografie 3-dverového hatchbacku Leon Sports Coupé.
Španielsky Seat dnes uvoľnil oficiálne fotografie trojdverovej verzie tretej generácie hatchbacku Leon. Športovejšia verzia pod označením Leon SC (Sports Coupé) prináša v porovnaní s praktickejším 5-dverovým hatchbackom ostrejšie tvary s dynamickejším nádychom.
Seat Leon SC sa od 5-dverového brata nelíši len dizajnom zadnej časti. Spolu s klesajúcim bočným profilom a zadnou strechou prináša skrátený rázvor o 35 mm na konečných 2 600 mm. Po trojdverovom športovo ladenom hatchbacku príde v druhej polovici roka praktické rodinné kombi Leon ST. Približne o rok by sa mal Leon objaviť vo všetkých troch karosárskych verziách aj ako športovo zameraná verzia FR.
Pod kapotou Leonu Sports Coupé budú rovnaké motory ako u 5-dverového modelu. Ponuka začína preplňovaným benzínovým štvorvalcom 1,2 TSI, pokračuje motorom 1,4 TSI, vrchol predstavuje motor 1,8 TSI. Výkonové spektrum benzínových pohonných jednotiek siaha od 77 kW po 132 kW. Z naftových verzií budú v ponuke štvorvalce 1,6 TDI (66 kW/90 k, 77 kW/105 k) a 2,0 TDI (110 kW/150 k).
Rovnako ako pri koncernových súrodencoch aj u Leonu platí, že motory s výkonom nad 110 kW dostanú viacprvkovú zadnú nápravu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.