BMW rozšiřuje paletu modelů o další crossover. Po kříženci mezi kombíkem, sedanem a SUV 5 GT přichází ve stejném zpodobnění i menší model 3.
BMW řady 3 je z hlediska počtu modelových variant nejrozsáhlejší. Mimo tradičního sedanu má také kombík, kupé i kabriolet. K tomu všemu můžeme připočítat také speciální varianty M odvozené od některých karosářských variant. A nyní také zvýšené GT.
V tomto případě nejde o čistě zvýšenou variantu. BMW pro tento model prodloužilo podvozek, který nyní dosahuje rozvoru 292 cm, což je o 11 centimetrů více než u sedanu a kombíku. Také na délku je novinka o 20 centimetrů rozměrnější. Sedí se o šest centimetrů výše, zadní cestující mají také o sedm centimetrů více místa na nohy. BMW 3 GT je liftback, sklápí se tedy celé záď i s oknem.
Potud rozdíly. Zbytek je však s modely řady 3 velmi podobný. Zajisté se dočkáme podobných motorizací. Jistotou jsou čtyřválce o výkonu 184 a 245 koní. Vrchol bude, alespoň prozatím tvořit třílitrový šestiválec s výkonem 306 koní. Diesely jsou prozatím dva, oba mají objem dva litry a výkon 142 a 183 koní. Prozatím neznáme dynamické parametry ani spotřebu, avšak přítomnost systému Stop-Start je jistá. Na výběr bude šestistupňová manuální a osmistupňová automatická převodovka.
Výbava bude jistě kopírovat standardní trojku. Automobilka v tiskové zprávě velmi vyzdvihuje head-up displej schopný promítat důležitá data přímo na čelní sklo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.