BMW rozšiřuje paletu modelů o další crossover. Po kříženci mezi kombíkem, sedanem a SUV 5 GT přichází ve stejném zpodobnění i menší model 3.
BMW řady 3 je z hlediska počtu modelových variant nejrozsáhlejší. Mimo tradičního sedanu má také kombík, kupé i kabriolet. K tomu všemu můžeme připočítat také speciální varianty M odvozené od některých karosářských variant. A nyní také zvýšené GT.
V tomto případě nejde o čistě zvýšenou variantu. BMW pro tento model prodloužilo podvozek, který nyní dosahuje rozvoru 292 cm, což je o 11 centimetrů více než u sedanu a kombíku. Také na délku je novinka o 20 centimetrů rozměrnější. Sedí se o šest centimetrů výše, zadní cestující mají také o sedm centimetrů více místa na nohy. BMW 3 GT je liftback, sklápí se tedy celé záď i s oknem.
Potud rozdíly. Zbytek je však s modely řady 3 velmi podobný. Zajisté se dočkáme podobných motorizací. Jistotou jsou čtyřválce o výkonu 184 a 245 koní. Vrchol bude, alespoň prozatím tvořit třílitrový šestiválec s výkonem 306 koní. Diesely jsou prozatím dva, oba mají objem dva litry a výkon 142 a 183 koní. Prozatím neznáme dynamické parametry ani spotřebu, avšak přítomnost systému Stop-Start je jistá. Na výběr bude šestistupňová manuální a osmistupňová automatická převodovka.
Výbava bude jistě kopírovat standardní trojku. Automobilka v tiskové zprávě velmi vyzdvihuje head-up displej schopný promítat důležitá data přímo na čelní sklo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.