BMW rozšiřuje paletu modelů o další crossover. Po kříženci mezi kombíkem, sedanem a SUV 5 GT přichází ve stejném zpodobnění i menší model 3.
BMW řady 3 je z hlediska počtu modelových variant nejrozsáhlejší. Mimo tradičního sedanu má také kombík, kupé i kabriolet. K tomu všemu můžeme připočítat také speciální varianty M odvozené od některých karosářských variant. A nyní také zvýšené GT.
V tomto případě nejde o čistě zvýšenou variantu. BMW pro tento model prodloužilo podvozek, který nyní dosahuje rozvoru 292 cm, což je o 11 centimetrů více než u sedanu a kombíku. Také na délku je novinka o 20 centimetrů rozměrnější. Sedí se o šest centimetrů výše, zadní cestující mají také o sedm centimetrů více místa na nohy. BMW 3 GT je liftback, sklápí se tedy celé záď i s oknem.
Potud rozdíly. Zbytek je však s modely řady 3 velmi podobný. Zajisté se dočkáme podobných motorizací. Jistotou jsou čtyřválce o výkonu 184 a 245 koní. Vrchol bude, alespoň prozatím tvořit třílitrový šestiválec s výkonem 306 koní. Diesely jsou prozatím dva, oba mají objem dva litry a výkon 142 a 183 koní. Prozatím neznáme dynamické parametry ani spotřebu, avšak přítomnost systému Stop-Start je jistá. Na výběr bude šestistupňová manuální a osmistupňová automatická převodovka.
Výbava bude jistě kopírovat standardní trojku. Automobilka v tiskové zprávě velmi vyzdvihuje head-up displej schopný promítat důležitá data přímo na čelní sklo.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?