Renault Scénic sice má od svého posledního faceliftu teprve rok, avšak již nyní tu máme další, poměrně razantní změnu tváře.
O předchozím faceliftu Renaultu Scénic jsme psali na samém sklonku roku 2011. Kdo by čekal, že teprve do roce a čtvrt se dočkáme faceliftu dalšího.
Přední maska je nyní znatelně líbivější než dosud. Zatímco po prvním faceliftu dominovala čelu rozměrná černá "díra", nyní jsme se dočkali místy vlnitých horizontálních liní. Mnoho dalšího se toho neměnilo, pouze v interiéru se na přání může objevit zábavní systém R-Link. Nejzásadnější změnou je potom osazení nového benzínového motoru o výkonu 130 koní z objemu 1,4 litru. Jeho spotřeba má být o litr nižší než dosud.
Spolu s faceliftem přišel v novém designu také Scénic XMOD. ten by měl duchovně navazovat na velmi populární Scénic RX4, který spoluutvářel základ současného světa SUV. Na rozdíl od této legendy se ale tentokrát nedočkáme pohonu všech kol, což je škoda. Terénu se XMOD přibližuje jen vzhledem a systémem Grip Xtend. Jeho úkolem je podle zvoleného módu usnadňovat řidiči jízdu horšími podmínkami prostřednictvím reakcí elektronických systémů ve voze.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.