Nová generácia malého MPV od Nissanu sa v premiére predstavila na autosalóne v Detroite. prinášame vám podrobné informácie o tejto novinke...
Japonský Nissan sa s uvedením druhej generácie malého MPV Note na európsky trh príliš neponáhľa. Striedanie dvoch generácii nastáva po takmer siedmich rokoch výroby dosluhujúceho modelu, ktorý vznikol na báze konceptu Tone.
Druhá generácia Nissanu Note sa síce ukázala verejnosti už v minulom roku prostredníctvom videa a dvoch fotografií, no oficiálne odhalenie pred verejnosťou prebehlo až na práve prebiehajúcom autosalóne v Detroite. Pri tejto príležitosti dodávame, že novinka sa predstavila pod menom Versa, v Európe sa však bude aj naďalej predávať s nezmeneným názvom Note.
Nový Note neprekvapuje radikálnou zmenou dizajnu, ide skôr o evolúciu osvedčených tvarov. Malé MPV zaujme novou maskou chladiča, ktorá z časti zasahuje do predných svetlometov, ktoré viac zasahujú do bočných blatníkov. Profil a riešenie C stĺpika ostali takmer zachované, vzadu sa okrem nových dverí batožinového priestoru zmenil nárazník a tvar koncových svetlometov, ktoré už nezasahujú do hornej časti karosérie. Novinka tak vyzerá o čosi mladistvejšie a pôsobí športovejším dojmom.
Interiér ponúkne osvedčenú klasiku, jeho základy by sme mohli nájsť v aktuálnom Nissane Micra. Práve Micra je modelom, ktorý nás ako prvý napadol pri pohľade na stredovú konzolu novinky s riešením otočných ovládačov klimatizácie a multimediálneho systému s dotykovou obrazovkou.
Note ponúkne pohodlnú prepravu piatim pasažierom, a to aj vďaka dlhému rázvoru náprav (2 600 mm). Operadlá zadných sedadiel sú polohovateľné, čo príde vhod na dlhšej trase. V ich strede sa nachádza výklopná lakťová opierka. Batožinový priestor má podľa automobilky v základnom usporiadaní kapacitu 606 litrov. Pod jeho podlahou sú k dispozícii ďalšie odkladacie boxy.
Pokiaľ ide o motory, u nás sa bude najpravdepodobnejšie predávať základná verzia s trojvalcovým motorom s objemom 1,2 litra (59 kW/80 k), v ponuke bude aj kompresorom preplňovaná verzia trojvalca s výkonom 72 kW/97 k. Motory budú spriahnuté s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok nebude chýbať najnovšia bezstupňová automatická prevodovka Xtronic CVT.
Druhá generácia Nissanu Note sa na našom trhu objaví už na jar.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.