Nová generácia malého MPV od Nissanu sa v premiére predstavila na autosalóne v Detroite. prinášame vám podrobné informácie o tejto novinke...
Japonský Nissan sa s uvedením druhej generácie malého MPV Note na európsky trh príliš neponáhľa. Striedanie dvoch generácii nastáva po takmer siedmich rokoch výroby dosluhujúceho modelu, ktorý vznikol na báze konceptu Tone.
Druhá generácia Nissanu Note sa síce ukázala verejnosti už v minulom roku prostredníctvom videa a dvoch fotografií, no oficiálne odhalenie pred verejnosťou prebehlo až na práve prebiehajúcom autosalóne v Detroite. Pri tejto príležitosti dodávame, že novinka sa predstavila pod menom Versa, v Európe sa však bude aj naďalej predávať s nezmeneným názvom Note.
Nový Note neprekvapuje radikálnou zmenou dizajnu, ide skôr o evolúciu osvedčených tvarov. Malé MPV zaujme novou maskou chladiča, ktorá z časti zasahuje do predných svetlometov, ktoré viac zasahujú do bočných blatníkov. Profil a riešenie C stĺpika ostali takmer zachované, vzadu sa okrem nových dverí batožinového priestoru zmenil nárazník a tvar koncových svetlometov, ktoré už nezasahujú do hornej časti karosérie. Novinka tak vyzerá o čosi mladistvejšie a pôsobí športovejším dojmom.
Interiér ponúkne osvedčenú klasiku, jeho základy by sme mohli nájsť v aktuálnom Nissane Micra. Práve Micra je modelom, ktorý nás ako prvý napadol pri pohľade na stredovú konzolu novinky s riešením otočných ovládačov klimatizácie a multimediálneho systému s dotykovou obrazovkou.
Note ponúkne pohodlnú prepravu piatim pasažierom, a to aj vďaka dlhému rázvoru náprav (2 600 mm). Operadlá zadných sedadiel sú polohovateľné, čo príde vhod na dlhšej trase. V ich strede sa nachádza výklopná lakťová opierka. Batožinový priestor má podľa automobilky v základnom usporiadaní kapacitu 606 litrov. Pod jeho podlahou sú k dispozícii ďalšie odkladacie boxy.
Pokiaľ ide o motory, u nás sa bude najpravdepodobnejšie predávať základná verzia s trojvalcovým motorom s objemom 1,2 litra (59 kW/80 k), v ponuke bude aj kompresorom preplňovaná verzia trojvalca s výkonom 72 kW/97 k. Motory budú spriahnuté s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok nebude chýbať najnovšia bezstupňová automatická prevodovka Xtronic CVT.
Druhá generácia Nissanu Note sa na našom trhu objaví už na jar.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?