Nová generácia malého MPV od Nissanu sa v premiére predstavila na autosalóne v Detroite. prinášame vám podrobné informácie o tejto novinke...
Japonský Nissan sa s uvedením druhej generácie malého MPV Note na európsky trh príliš neponáhľa. Striedanie dvoch generácii nastáva po takmer siedmich rokoch výroby dosluhujúceho modelu, ktorý vznikol na báze konceptu Tone.
Druhá generácia Nissanu Note sa síce ukázala verejnosti už v minulom roku prostredníctvom videa a dvoch fotografií, no oficiálne odhalenie pred verejnosťou prebehlo až na práve prebiehajúcom autosalóne v Detroite. Pri tejto príležitosti dodávame, že novinka sa predstavila pod menom Versa, v Európe sa však bude aj naďalej predávať s nezmeneným názvom Note.
Nový Note neprekvapuje radikálnou zmenou dizajnu, ide skôr o evolúciu osvedčených tvarov. Malé MPV zaujme novou maskou chladiča, ktorá z časti zasahuje do predných svetlometov, ktoré viac zasahujú do bočných blatníkov. Profil a riešenie C stĺpika ostali takmer zachované, vzadu sa okrem nových dverí batožinového priestoru zmenil nárazník a tvar koncových svetlometov, ktoré už nezasahujú do hornej časti karosérie. Novinka tak vyzerá o čosi mladistvejšie a pôsobí športovejším dojmom.
Interiér ponúkne osvedčenú klasiku, jeho základy by sme mohli nájsť v aktuálnom Nissane Micra. Práve Micra je modelom, ktorý nás ako prvý napadol pri pohľade na stredovú konzolu novinky s riešením otočných ovládačov klimatizácie a multimediálneho systému s dotykovou obrazovkou.
Note ponúkne pohodlnú prepravu piatim pasažierom, a to aj vďaka dlhému rázvoru náprav (2 600 mm). Operadlá zadných sedadiel sú polohovateľné, čo príde vhod na dlhšej trase. V ich strede sa nachádza výklopná lakťová opierka. Batožinový priestor má podľa automobilky v základnom usporiadaní kapacitu 606 litrov. Pod jeho podlahou sú k dispozícii ďalšie odkladacie boxy.
Pokiaľ ide o motory, u nás sa bude najpravdepodobnejšie predávať základná verzia s trojvalcovým motorom s objemom 1,2 litra (59 kW/80 k), v ponuke bude aj kompresorom preplňovaná verzia trojvalca s výkonom 72 kW/97 k. Motory budú spriahnuté s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, za príplatok nebude chýbať najnovšia bezstupňová automatická prevodovka Xtronic CVT.
Druhá generácia Nissanu Note sa na našom trhu objaví už na jar.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.