Malé Citigo prichádza v novej edícii Citigo Sport s dizajnovým paketom.
Najmenší model českej automobilky Škoda prichádza v špeciálnej edícii s označením Sport. Nie, nečakajte zázraky, a už vôbec nie pod kapotou. V ponuke ostane litrový trojvalec, Citigo Sport sa bude vyznačovať jedine lepšou výbavou a dizajnovými polepmi karosérie.
Ako sme už naznačili, Citigo Sport sa na športovca iba hrá. Ponuka motorizácií pod kapotou ostáva nezmenená, jediným voliteľným motorom bude aj naďalej trojvalec 1,0 MPI s maximálnym výkonom buď 44 kW/60 k, alebo 55 kW/75 k. Zrýchlenie z nuly na stovku potrvá v tom lepšom prípade 13,2 sekundy, čo je bežná hodnota medzi miniautomobilmi.
Citigo Sport sa navonok vyznačuje tmavými 15-palcovými zliatinovými diskami, alebo zatmavenými zadnými oknami. Nechýba nápis Sport pod bočnými smerovkami. Novinkou je paket Sport s prednou lištou na mriežke nárazníka, náznakom difúzora zadného nárazníka alebo „rýchle“ polepy kapoty a karosérie.
Interiér dostal trojramenný kožou čalúnený volant a červeno-čierno strieborná kombinácia čalúnenia sedadiel. Štýlovým doplnkom je špecifický kľúč k vozidlu s diaľkovým ovládaním, ktorý má taktiež typickú „športovú“ grafiku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?