Malé Citigo prichádza v novej edícii Citigo Sport s dizajnovým paketom.
Najmenší model českej automobilky Škoda prichádza v špeciálnej edícii s označením Sport. Nie, nečakajte zázraky, a už vôbec nie pod kapotou. V ponuke ostane litrový trojvalec, Citigo Sport sa bude vyznačovať jedine lepšou výbavou a dizajnovými polepmi karosérie.
Ako sme už naznačili, Citigo Sport sa na športovca iba hrá. Ponuka motorizácií pod kapotou ostáva nezmenená, jediným voliteľným motorom bude aj naďalej trojvalec 1,0 MPI s maximálnym výkonom buď 44 kW/60 k, alebo 55 kW/75 k. Zrýchlenie z nuly na stovku potrvá v tom lepšom prípade 13,2 sekundy, čo je bežná hodnota medzi miniautomobilmi.
Citigo Sport sa navonok vyznačuje tmavými 15-palcovými zliatinovými diskami, alebo zatmavenými zadnými oknami. Nechýba nápis Sport pod bočnými smerovkami. Novinkou je paket Sport s prednou lištou na mriežke nárazníka, náznakom difúzora zadného nárazníka alebo „rýchle“ polepy kapoty a karosérie.
Interiér dostal trojramenný kožou čalúnený volant a červeno-čierno strieborná kombinácia čalúnenia sedadiel. Štýlovým doplnkom je špecifický kľúč k vozidlu s diaľkovým ovládaním, ktorý má taktiež typickú „športovú“ grafiku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.