Ruský bestseller Lada Kalina príde v novom modelovom roku 2013 s novou tvárou a inovovaným interiérom.
Ruská Lada Kalina sa v modernizovanej podobe predstavila na Moskovskom autosalóne ešte v minulom roku, čoskoro sa vydá k prvým zákazníkom. Facelift Kaliny znamená drobné optické vylepšenia exteriéru a interiéru, ktoré modelu určite prospeli. Technika pod kapotou sa však nemení.
Faceliftovaná Lada Kalina dostala kompletne prepracovanú prednú časť s výraznejšou maskou chladiča, novými svetlami a novým predným nárazníkom s ozdobnými prvkami. Vzadu sa zmenila grafika koncových svetlometov a dizajn nárazníka.
Interiér sa dočkal odolnejších materiálov, zmenili sa detaily na stredovej konzole – novinkou je multimediálny systém s dotykovou obrazovkou. Nová je aj grafika prístrojov pred vodičom, interiér vyzerá opäť o čosi modernejšie.
Pod kapotou nenájdeme žiadnu zmenu, v ponuke je benzínový motor s objemom 1,4 (66 kW) a 1,6 litra (60 kW). Zrýchlenie z nuly na stovku je u oboch motorov identické (13,0 s), menší motor má však o čosi lepšiu spotrebu (6,4 vs. 7,1 l/100 km).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?