Od úterý si mohou zájemci v České republice objednat nový model vozu ŠKODA Octavia. Ceny začínají na částce 334.900 Kč za verzi ŠKODA Octavia Active s motorizací 1,2 TSI/63 kW, oznámila společnost ŠKODA AUTO.
Základní cena modelu Octavia tedy zůstává takřka nezměněna. Prvních tisíc vozů se speciálním bonusem, v podobě ‚Paketů Plus’ zdarma pro fyzické osoby, nabídnou u příležitosti zahájení prodeje všichni obchodníci značky ŠKODA v České republice. „Model Octavia je srdcem značky a nejprodávanějším modelem automobilky ŠKODA,“ zdůrazňuje Petr Pečenka, ředitel ŠKODA AUTO Česká republika. „Se svými užitnými vlastnostmi je ve svém segmentu jedinečný a nabízí ‚kus auta navíc’. Nová ŠKODA Octavia nabízí kvality vozů střední třídy za cenu kompaktního vozu. Je to třída sama pro sebe,“ uzavírá Pečenka. Již v základní verzi Active má nová ŠKODA Octavia rozsáhlou sériovou bezpečnostní, komfortní a funkční výbavou. V oblasti bezpečnosti lze uvést elektronickou kontrolu stability (ESC) včetně multikolizní brzdy, sedm airbagů, signalizaci zapnutí bezpečnostních pásů pro všech pět sedaček, pět výškově stavitelných hlavových opěrek, a dvojici úchytů Isofix, resp. TopTether pro upevnění dětských sedaček na zadních sedadlech. Aktivní kapota zlepšuje ochranu chodců. Základní verze Active přesvědčí i svými komfortními a multimediálně-informačními systémy. Mezi ně patří mimo jiné autorádio Blues, přípojky pro USB a Aux-In, elektricky ovládaná okna vpředu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, výškově stavitelná sedačka řidiče, světla pro denní svícení (integrovaná ve světlometech), patnáctipalcové ocelové disky s kryty ‚Sidus’ a centrální zamykání.Active lze nyní v rámci speciálního bonusu zdarma rozšířit o paket ‚Active Plus’, který zahrnuje klimatizaci s chlazenou schránkou u spolujezdce a tónovaná skla. Ve střední verzi výbavy Ambition má třetí generace Octavie další komfortní a multimediálně-informační prvky. Za základní cenu činí 394.900 Kč. ŠKODA Octavia ve verzi Elegance se pak dá pořídit za s přeplňovaným motorem TSI s výkonem 77 kW za 469.900 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?