Prvý novodobý model značky Datsun bude postavený na základoch ruského sedanu Granta.
Znovuzrodenie značky Datsun je ohlásené už dlhší čas. Aliancia Renault-Nissan si okrem ruskej Lady vzala pod krídla aj značku Datsun, príchod prvých dvoch modelov tejto nízkorozpočtovej značky je ohlásený na rok 2014.
Prvý z novodobých modelov značky Datsun bude postavený na podvozkových základoch aktuálnej Lady Granta. Dizajn Datsunu by však mal byť do veľkej miery samostatný, to isté sa bude týkať aj interiéru vozidla. Ruská Lada bude taktiež darcom pohonných jednotiek, Datsun bude využívať motory vyvinuté ruskou automobilkou Auto-VAZ.
Automobily značky Datsun sa budú vyznačovať osvedčenou technikou za nízku cenu. Modely sa budú montovať priamo v ruskej továrni Auto-VAZ v Togliatti, ale aj v továrni Indonézii. Odhadovaná cena automobilov je na úrovni 3 000 až 5 000 dolárov.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.