Rumunská Dacia pár týždňov po oficiálnom predstavení dvojice Sandero a Logan uvoľnila skice, ktoré predchádzali podobe sériového modelu.
Automobilka Dacia už po druhý krát pristúpila k pomerne ojedinelému kroku, keď krátko po oficiálnom predstavení svojich modelov zverejnila oficiálne skice a návrhy dizajnérov, ktoré predchádzali podobe sériového modelu. Kedysi bol takto poodhalený Duster, teraz prišlo na rad nové Sandero a Logan.
Odhalenie doteraz tajných skíc sa odohralo prostredníctvom sociálnej siete Facebook, kde boli spomínané obrázky zverejnené. Pri detailnom pohľade na skice môžeme zistiť, že niektoré grafické návrhy sú aj tri roky staré, čo znamená, že na návrhu novej podoby daného modelu sa pracuje už dávno pred oficiálnym predstavením.
Čo nemôžeme uprieť dizajnérom rumunskej Dacie je fakt, že pri svojich návrhoch sú celkom kreatívni. Škoda len, že niektoré z návrhov sa nedostali do sériovej podoby. Vo fotogalérii vám ponúkame celkom 11 grafických návrhov.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.