Veľkopriestorové MPV kórejskej značky Ssangyong príde v novom roku s modernizovaným vzhľadom. Bude to krok k lepšiemu? Posúďte sami...
Automobilka Ssangyong to mala v poslednej dobe na európskom trhu ťažké. Po nie príliš pozitívnom ohlase zákazníkov a slabších predajoch sa automobilka nachvíľu stiahla z nášho trhu, no o čosi neskôr sa sem opäť vrátila – a to s novou generáciou modelu Korando a vždy aktuálnym veľkopriestorovým MPV s názvom Rodius.
Práve Ssangyong Rodius priniesol značke nie príliš lichotivé ocenenie, keď podľa viacerých ankiet „vyhral“ titul najškaredšieho automobilu planéty. Na dizajn si spravte názor sami, my vám prinášame prvé neoficiálne fotografie verzie pre modelový rok 2013, ktoré sa objavili na zahraničných weboch.
Modernizovaný Rodius dostane prepracovanú prednú aj zadnú časť, dominantou sa stanú veľké predné svetlá prepojené chrómovanou maskou chladiča. Zadná časť dostane prepracovaný tvar svetlometov s novou optikou. Ako sa zmení problematický bočný profil zatiaľ nevieme, na internet unikla zatiaľ len dvojica fotografií, ktorú vám vo fotogalérii prinášame.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.