Volkswagenu pribudol do portfólia ďalší hybridný model-Jetta Hybrid. Po predstavení na autosalóne v Los Angeles bude dostupný aj pre záujemcov v Nemecku.
Na nedávnom autosalóne v Los Angeles predstavil Volkswagen hybridnú verziu sedanu Jetta. Pár dni po uvedení na americkom trhu pribudla možnosť objednať si Jettu hybrid aj v domácom Nemecku.
Poďme sa však pozrieť na techniku, ktorú hybrid ukrýva. O pohon sa stará preplňovaný benzínový štvorvalec 1,4 TSI (110 kW/150 k) s krútiacim momentom 250 Nm. Spaľovaciemu motoru pomáha aj elektromotor, ktorý podáva výkon 20 kW/27 k. Celkový výkon pohonného ústrojenstva je 130 kW/177 kW, ktorý na kolesá prednej nápravy prenáša sedemstupňová automatická dvojspojková prevodovka DSG. Výrobca udáva priemernú spotrebu Jetty hybrid na úrovni 4,1 l/100 km (95 g/km CO2).
Na domácom nemeckom trhu bude Jetta Hybrid dostupná v dvoch stupňoch výbavy (Comfortline, Highline), cena štartuje na 31 300 €.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?