Volkswagenu pribudol do portfólia ďalší hybridný model-Jetta Hybrid. Po predstavení na autosalóne v Los Angeles bude dostupný aj pre záujemcov v Nemecku.
Na nedávnom autosalóne v Los Angeles predstavil Volkswagen hybridnú verziu sedanu Jetta. Pár dni po uvedení na americkom trhu pribudla možnosť objednať si Jettu hybrid aj v domácom Nemecku.
Poďme sa však pozrieť na techniku, ktorú hybrid ukrýva. O pohon sa stará preplňovaný benzínový štvorvalec 1,4 TSI (110 kW/150 k) s krútiacim momentom 250 Nm. Spaľovaciemu motoru pomáha aj elektromotor, ktorý podáva výkon 20 kW/27 k. Celkový výkon pohonného ústrojenstva je 130 kW/177 kW, ktorý na kolesá prednej nápravy prenáša sedemstupňová automatická dvojspojková prevodovka DSG. Výrobca udáva priemernú spotrebu Jetty hybrid na úrovni 4,1 l/100 km (95 g/km CO2).
Na domácom nemeckom trhu bude Jetta Hybrid dostupná v dvoch stupňoch výbavy (Comfortline, Highline), cena štartuje na 31 300 €.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.