Nemecký Mercedes neudržal tajomstvo, na web sa dostali prvé fotografie faceliftovanej triedy E.
Nemecká prémiová automobilka Mercedes sa rozhodla po troch rokoch pristúpiť k modernizácii sedanu vyššej strednej triedy E. Zmeny sa dotkli ako dizajnu, tak aj vylepšenej techniky.
Pri prvom pohľade na faceliftované „éčko“ je jasné, že tento sedan prišiel o svoj charakteristický prvok, ktorým bola štvorica oddelených predných svetlometov. Tie sú po modernizácii klasické, avšak s modernejšou grafikou a technológiou LED.
Nový je aj tvar predného nárazníka a kapoty, dizajnéri tento krát vsadili na zaoblenie hrán typické pre predchodcu. Vzadu sa síce tvar koncových svetiel nezmenil, zmenila sa ale ich grafika, nový je aj nárazník a koncovky výfuku.
V interiéri môžeme zaznamenať kozmetické zmeny, ako napríklad zmenené usporiadanie páčky pod volantom pre ovládanie tempomatu alebo multifunkčnej páčky, ktorá slúži na ovládanie svetlometov, smeroviek a stieračov. Novinkou na stredovej konzole sú analógové hodiny, zmenil sa aj tvar výduchov ventilácie.
Mercedes zatiaľ neuvoľnil informácie, ktoré sa týkajú pohonných jednotiek. Očakávame ale nástup preplňovaných benzínových štvorvalcov s objemom 1,6 a 2,0 litra, na bližšie špecifikácie si budeme musieť ešte počkať.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.