Třetí generaci svého bestselleru, a zároveň nejprodávanějšího osobního vozu v Česku, představila v úterý mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Nová Octavia nabídne podle vyjádření společnosti prostor a techniku vozu střední třídy, při ceně kompaktního segmentu.
"Škoda Octavia je klíčovým modelem naší značky," říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland a dodává: "Naším cílem bylo třetí generaci modelu Octavia zlepšit tak, aby splnila neustále rostoucí nároky našich zákazníků, což se nám povedlo. Nová Octavia je třída sama pro sebe." Podle vyjádření automobilky žádný jiný automobil v daném segmentu nenabízí větší délku interiéru měřenou od pedálové skupiny po zadní opěradlo (1782 mm), ani více prostoru pro kolena a hlavy cestujících na zadních sedadlech při zavazadlovém prostoru 590 litrů. "Nárůst prostornosti je patrný zejména v přímém porovnání s druhou generací. Vůz citelně narostl do délky a do šířky. Nový model je o 90 mm delší a o 45 mm širší. Zvětšilo se místo nad hlavou vpředu i šířka ve výši loktů. Současně vzrostl rozvor, což zlepšilo nabídku místa na zadních sedadlech v podélném směru," přiblížil Winfried. Dalších změn se dočkaly rovněž vzhled karosérie, bezpečností prvky vozu, hmotnost (snížení o 102 kilogramů) nebo výkon motoru. Vůbec poprvé bude vůz značky Škoda navíc vybaven adaptivním tempomatem ACA a vícedotykovým ovládáním.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.