Třetí generaci svého bestselleru, a zároveň nejprodávanějšího osobního vozu v Česku, představila v úterý mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Nová Octavia nabídne podle vyjádření společnosti prostor a techniku vozu střední třídy, při ceně kompaktního segmentu.
"Škoda Octavia je klíčovým modelem naší značky," říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland a dodává: "Naším cílem bylo třetí generaci modelu Octavia zlepšit tak, aby splnila neustále rostoucí nároky našich zákazníků, což se nám povedlo. Nová Octavia je třída sama pro sebe." Podle vyjádření automobilky žádný jiný automobil v daném segmentu nenabízí větší délku interiéru měřenou od pedálové skupiny po zadní opěradlo (1782 mm), ani více prostoru pro kolena a hlavy cestujících na zadních sedadlech při zavazadlovém prostoru 590 litrů. "Nárůst prostornosti je patrný zejména v přímém porovnání s druhou generací. Vůz citelně narostl do délky a do šířky. Nový model je o 90 mm delší a o 45 mm širší. Zvětšilo se místo nad hlavou vpředu i šířka ve výši loktů. Současně vzrostl rozvor, což zlepšilo nabídku místa na zadních sedadlech v podélném směru," přiblížil Winfried. Dalších změn se dočkaly rovněž vzhled karosérie, bezpečností prvky vozu, hmotnost (snížení o 102 kilogramů) nebo výkon motoru. Vůbec poprvé bude vůz značky Škoda navíc vybaven adaptivním tempomatem ACA a vícedotykovým ovládáním.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?