Třetí generaci svého bestselleru, a zároveň nejprodávanějšího osobního vozu v Česku, představila v úterý mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Nová Octavia nabídne podle vyjádření společnosti prostor a techniku vozu střední třídy, při ceně kompaktního segmentu.
"Škoda Octavia je klíčovým modelem naší značky," říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland a dodává: "Naším cílem bylo třetí generaci modelu Octavia zlepšit tak, aby splnila neustále rostoucí nároky našich zákazníků, což se nám povedlo. Nová Octavia je třída sama pro sebe." Podle vyjádření automobilky žádný jiný automobil v daném segmentu nenabízí větší délku interiéru měřenou od pedálové skupiny po zadní opěradlo (1782 mm), ani více prostoru pro kolena a hlavy cestujících na zadních sedadlech při zavazadlovém prostoru 590 litrů. "Nárůst prostornosti je patrný zejména v přímém porovnání s druhou generací. Vůz citelně narostl do délky a do šířky. Nový model je o 90 mm delší a o 45 mm širší. Zvětšilo se místo nad hlavou vpředu i šířka ve výši loktů. Současně vzrostl rozvor, což zlepšilo nabídku místa na zadních sedadlech v podélném směru," přiblížil Winfried. Dalších změn se dočkaly rovněž vzhled karosérie, bezpečností prvky vozu, hmotnost (snížení o 102 kilogramů) nebo výkon motoru. Vůbec poprvé bude vůz značky Škoda navíc vybaven adaptivním tempomatem ACA a vícedotykovým ovládáním.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?