Sedan Grandeur vyššej strednej triedy v podaní automobilky Hyundai prechádza zhruba po dvoch rokoch výroby ľahkou modernizáciou.
Hyundai Grandeur, ktorý je na americkom trhu známy pod názvom Azera, prichádza v novom modelovom roku 2013 s drobnou zmenou dizajnu prednej a zadnej časti karosérie. Vpredu nájdeme novú masku chladiča so zvislým rebrovaním a inovovaný predný nárazník s hmlovými svetlami. Novinkou je aj dizajn zliatinových diskov, úpravami prešiel aj zadný nárazník s koncovkami výfuku.
V interiéri nájdeme nové dekorácie alebo materiály čalúnenia, zmenili sa aj niektoré ovládače na stredovej konzole. Prístrojový štít dostal vylepšenú grafiku.
Pod kapotou bude naďalej slúžiť dvojica benzínových motorov s objemom 2,4 a 3,0 litra s maximálnym výkonom 203, resp. 274 konských síl. hyundai Grandeur bude tak ako doteraz dostupný na domácom kórejskom a americkom automobilovom trhu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?