Taliansky Fiat hrá opäť na city. Zo štýlového modelu 500L ponúkne verziu Trekking s výrazným "oplastovaním" karosérie, čo sa určite zíde na nespevnených cestách.
Automobilka Fiat dnes ponúkla médiám prvé oficiálne fotografie štýlového modelu Fiat 500L vo verzii Trekking. Ide o výrazne oplastovaný model 500L, ktorý ponúka terénnejší vzhľad karosérie, o offroad však v skutočnosti nepôjde – pohon 4x4 bude v ponuke chýbať.
Namiesto pohonu všetkých kolies Fiat vo verzii Trekking bude ponúkať simuláciu pohonu 4x4 s programom Traction+, v skutočnosti ide o elektronickú kontrolu trakcie. Pod kapotou sa objaví preplňovaný benzínový motor 1,4 MultiAir naladený na výkon 119 kW/162 k (184 Nm). Ten bude spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, prípadne s dvojspojkovým automatom DCT.
Štýlový vzhľad exteriéru novinky podporí "oplastovanie" spodnej časti karosérie, ale aj biele orámovanie predných svetlometov a hmloviek. Koncové svetlá sú lemované chrómom, tento materiál zdobí aj kľučky dverí.
Fiat 500L Trekking v podobe, ktorú vidíme na fotografiách, je určený pre americký trh, predávať sa začne v druhej polovici budúceho roka. Je však otázkou času, kedy sa predstaví verzia pre Európu, ktorá sa vzhľadom od americkej verzie určite príliš líši nebude.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?