Francúzsky Renault príde v tomto mesiaci s novou limitovanou edíciou kompaktného kombi Mégane Grandtour GT 220. Čo sa pod veľavravným názvom skutočne ukrýva?
Renault sa odhodlal ku kroku, ktorý sa u bežných neprémiových značiek len tak nevidí. Zo svojho rodinného kombi Mégane Grandtour vyhotovil verziu, ktorá prinesie potešenie z jazdy a dynamiku, ale pri tom všetkom nezabúda na praktické vlastnosti ako u bežných modelov Mégane.
Ako je už z nadpisu článku jasné, reč je o limitovanej edícii Renault Mégane Grandtour GT 220, ktorá zaujme športovým bodykitom a preplňovaným benzínovým motorom 2,0 TCe pod kapotou. Ten ponúka maximálny výkon 162 kW/220 k a krútiaci moment 340 Nm. Motor je vybavený systémom štart-stop, vďaka čomu sa priemerná spotreba paliva dostala na úroveň 7,3 l/100 km.
Mégane Grandtour GT 220 prináša aj prekalibrovaný posilňovač riadenia, špeciálne upravený podvozok a posilnený brzdový systém. Vzhľad modelu vylepšuje špeciálny bodykit pre verziu GT s čiernymi detailami, upravenými nárazníkmi a 18“ zliatinovými diaskami.
To, či sa Mégane Grandtour GT 220 dostane aj na náš trh zatiaľ nie je jasné.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.