Francúzsky Renault príde v tomto mesiaci s novou limitovanou edíciou kompaktného kombi Mégane Grandtour GT 220. Čo sa pod veľavravným názvom skutočne ukrýva?
Renault sa odhodlal ku kroku, ktorý sa u bežných neprémiových značiek len tak nevidí. Zo svojho rodinného kombi Mégane Grandtour vyhotovil verziu, ktorá prinesie potešenie z jazdy a dynamiku, ale pri tom všetkom nezabúda na praktické vlastnosti ako u bežných modelov Mégane.
Ako je už z nadpisu článku jasné, reč je o limitovanej edícii Renault Mégane Grandtour GT 220, ktorá zaujme športovým bodykitom a preplňovaným benzínovým motorom 2,0 TCe pod kapotou. Ten ponúka maximálny výkon 162 kW/220 k a krútiaci moment 340 Nm. Motor je vybavený systémom štart-stop, vďaka čomu sa priemerná spotreba paliva dostala na úroveň 7,3 l/100 km.
Mégane Grandtour GT 220 prináša aj prekalibrovaný posilňovač riadenia, špeciálne upravený podvozok a posilnený brzdový systém. Vzhľad modelu vylepšuje špeciálny bodykit pre verziu GT s čiernymi detailami, upravenými nárazníkmi a 18“ zliatinovými diaskami.
To, či sa Mégane Grandtour GT 220 dostane aj na náš trh zatiaľ nie je jasné.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?