V montážnej továrni Fordu v nemeckom Kolíne nad Rýnom už naplno prebieha výroba faceliftovenej podoby malej Fiesty, ktorej predaj sa začne ešte v tomto roku.
Ak sledujete štatistiky predaja, iste vám neuniklo, že za prvé tri kvartály tohto roka je Fiesta najpredávanejším malým automobilom (vyše 235 tisíc predaných vozidiel).
Malý Ford podstúpil facelift, ktorý možno nutný nebol, no dodal Fieste podstatne agresívnejšiu tvár v štýle novej generácie Fordu Mondeo. Predná maska je po novom lichobežníková s výraznými lamelami, nový je aj predný nárazník a decentnú zmenu zaznamenali aj predné a zadné svetlomety – v predných je umiestnený LED pásik denného svietenia.
Novinkou v ponuke je mnohými ospevovaný litrový trojvalec 1,0 EcoBoost, pod kapotou Fiesty bude k dispozícii celkom 7 motorizácií. V malom hatchbacku bude použitá technológia Ford MyKey, pomocou ktorej budú môcť rodičia strážiť svojich potomkov (možnosť nastavenia max. rýchlosti vozidla, hlasitosti autorádia, atď.). Funkcia Active City Stop sa bude starať o vašu bezpečnosť v meste, kde pomáha predísť kolíziám v malej rýchlosti.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?