V montážnej továrni Fordu v nemeckom Kolíne nad Rýnom už naplno prebieha výroba faceliftovenej podoby malej Fiesty, ktorej predaj sa začne ešte v tomto roku.
Ak sledujete štatistiky predaja, iste vám neuniklo, že za prvé tri kvartály tohto roka je Fiesta najpredávanejším malým automobilom (vyše 235 tisíc predaných vozidiel).
Malý Ford podstúpil facelift, ktorý možno nutný nebol, no dodal Fieste podstatne agresívnejšiu tvár v štýle novej generácie Fordu Mondeo. Predná maska je po novom lichobežníková s výraznými lamelami, nový je aj predný nárazník a decentnú zmenu zaznamenali aj predné a zadné svetlomety – v predných je umiestnený LED pásik denného svietenia.
Novinkou v ponuke je mnohými ospevovaný litrový trojvalec 1,0 EcoBoost, pod kapotou Fiesty bude k dispozícii celkom 7 motorizácií. V malom hatchbacku bude použitá technológia Ford MyKey, pomocou ktorej budú môcť rodičia strážiť svojich potomkov (možnosť nastavenia max. rýchlosti vozidla, hlasitosti autorádia, atď.). Funkcia Active City Stop sa bude starať o vašu bezpečnosť v meste, kde pomáha predísť kolíziám v malej rýchlosti.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?