Samsung SM5 je předobrazem evropské limuzíny Renautl Latitude. Je prakticky jisté, že facelift se po této linii přenese i do Evropy.
Samsung SM5 je produktem korejské automobilky Renault Samsung Motors. Právě zde vznikly modely SM5 a SM3, které v Evropě známe jako Renaulty Latitude a Fluence. Právě Fluence dostal svůj facelift před několika dny, čímž následoval již dříve faceliftovaný Samsung SM3. O tom, že se tato historie bude opakovat i u většího modelu, není pochyb.
Samsung SM5 dostal řadu úprav, které mu mají dodat na majestátu a luxusu. Proto se objevila sada nových chromovaných doplňků. Přepracován byl nárazník, maska chladiče je nyní oválnější. Ve světlometech si můžeme všimnout stále oblíbenějších světel pro denní svícení.
Vylepšovalo se také v nabídce výbav. K dispozici je tak například zlepšený zábavní systém a při parkování pomůže sada kamer.
Pod kapotou se naproti tomu nic nezměnilo. Základem je pro Koreu benzínový dvoulitr o výkonu 140 koní, kterému sekunduje 150koňový diesel. V evropském Renaultu se pravděpodobně dočkáme také dvou šestiválců, podobně jako dosud.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?