Samsung SM5 je předobrazem evropské limuzíny Renautl Latitude. Je prakticky jisté, že facelift se po této linii přenese i do Evropy.
Samsung SM5 je produktem korejské automobilky Renault Samsung Motors. Právě zde vznikly modely SM5 a SM3, které v Evropě známe jako Renaulty Latitude a Fluence. Právě Fluence dostal svůj facelift před několika dny, čímž následoval již dříve faceliftovaný Samsung SM3. O tom, že se tato historie bude opakovat i u většího modelu, není pochyb.
Samsung SM5 dostal řadu úprav, které mu mají dodat na majestátu a luxusu. Proto se objevila sada nových chromovaných doplňků. Přepracován byl nárazník, maska chladiče je nyní oválnější. Ve světlometech si můžeme všimnout stále oblíbenějších světel pro denní svícení.
Vylepšovalo se také v nabídce výbav. K dispozici je tak například zlepšený zábavní systém a při parkování pomůže sada kamer.
Pod kapotou se naproti tomu nic nezměnilo. Základem je pro Koreu benzínový dvoulitr o výkonu 140 koní, kterému sekunduje 150koňový diesel. V evropském Renaultu se pravděpodobně dočkáme také dvou šestiválců, podobně jako dosud.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?