Sportovní sedan slavné italské automobilky se v roce 2014 dočká nové generace. Sedan, který svými sportovními vlastnostmi donedávna vyčníval nad všechny své soupeře, to ve své nové generaci nebude mít lehké, protože zatímco dříve soupeřil s vozy jako je BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz třídy S, tak nyní jsou jeho soupeři Porsche Panamera a Aston Martin Rapide.
Vnější design vozu nese několik charakteristických prvků automobilky, jako je tvar přední masky, nebo tři otvory v předních blatnících. Boční stoupající linie spolu se poměrně malými bočními okny, bezrámových dveří, posunuje vůz blíže ke kategorii "čtyřdveřových kupé" než klasických sedanů.
Ačkoliv bude nový model větší, tak by měl být lehčí než jeho předchůdce, díky hojnému využití hliníků na karoserii vozu.
Design interiéru je zaměřen na eleganci a jednoduché linie. Použité materiály budou samozřejmě prvotřídní a tak jak se na danou třídu sluší. V kabině je tedy minimum plastů, a většinu ploch pokrývá kůže, dřevo, nebo kov. Interiér vozu by měl nabídnout více prostoru pro cestující, než tomu je u současného modelu.
Technické data nového osmiválcového motoru prozatím automobilka neuvedla, potvrdila pouze, že se bude jednat o kompletně nový motor, který bude vyvinut společně s automobilkou Ferrari, která bude také následně, v továrně v Maranellu vyráběn. O novém motoru automobilka tvrdí, že bude nejen výkonnější a zábavnější než předchůdce, ale také úspornější. Dosažení větší úspornosti nového motoru problém nebude, protože předchozí generace si za svůj úchvatný zvuk nechávala zaplatit průměrnými 18ti litry na 100 km.
Neoficiální informace tvrdí, že Quattroporte bude kromě osmiválce nabízeno také se zbrusu novým vidlicovým šestiválcem. Novinkou bude také možnost volby pohonu všech kol.
Quattroporte bude jedním ze tří nových modelů, která plánuje italská automobilka vyrábět. Velký sedan doplní sedan střední velikosti s názvem Ghibli a crossover Levante (založený na studii Kubang). Pomocí nových modelů plánuje automobilka zvýšit své prodeje až na 50 000 vozů ročně do roku 2015.
Technické parametry nového vozu vám přinesem již brzy
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.