Porsche proti Ferrari 458, Lamborghini Gallardu a McLarenu MP4-12C staví model 911. Ten je nicméně koncepčně odlišný, neboť jeho motor se nachází až za zadní nápravou, zatímco jeho konkurenti používají tradičnější koncepci s motorem uprostřed.
Přestože právě vozy s motorem vzadu jsou základem legendy jménem Porsche, automobilka se nebrání prakticky jakémukoliv uspořádání. Nabízí proto i vozy s motorem uprostřed, Boxster a 918 Spyder, i motorem vepředu v podobě Panamery a Cayenne.
Nyní se chystá další novinka s motorem uprostřed. Porsche tak zacílí přímo na výše zmíněné konkurenty z Itálie a Velké Británie. Pod kapotou by se mohl usídlit motor z vrcholného Porsche 918 Spyder, který by bez hybridního pohonu mohl dávat výkon 580 koní, avšak lze očekávat, že do nižšího modelu se dostane mírně oslabená verze.
Cena se podle spekulací bude pohybovat výše než u zmíněných konkurentů, až na hraně sedmi milionů korun. Porsche to nicméně chce vyvážit lepšími vlastnostmi novinky.