Porsche vyvíjí novinku, která by měla přímo konkurovat supersportům od Ferrari, McLarenu a Lamborghini.
Porsche proti Ferrari 458, Lamborghini Gallardu a McLarenu MP4-12C staví model 911. Ten je nicméně koncepčně odlišný, neboť jeho motor se nachází až za zadní nápravou, zatímco jeho konkurenti používají tradičnější koncepci s motorem uprostřed.
Přestože právě vozy s motorem vzadu jsou základem legendy jménem Porsche, automobilka se nebrání prakticky jakémukoliv uspořádání. Nabízí proto i vozy s motorem uprostřed, Boxster a 918 Spyder, i motorem vepředu v podobě Panamery a Cayenne.
Nyní se chystá další novinka s motorem uprostřed. Porsche tak zacílí přímo na výše zmíněné konkurenty z Itálie a Velké Británie. Pod kapotou by se mohl usídlit motor z vrcholného Porsche 918 Spyder, který by bez hybridního pohonu mohl dávat výkon 580 koní, avšak lze očekávat, že do nižšího modelu se dostane mírně oslabená verze.
Cena se podle spekulací bude pohybovat výše než u zmíněných konkurentů, až na hraně sedmi milionů korun. Porsche to nicméně chce vyvážit lepšími vlastnostmi novinky.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.