Porsche vyvíjí novinku, která by měla přímo konkurovat supersportům od Ferrari, McLarenu a Lamborghini.
Porsche proti Ferrari 458, Lamborghini Gallardu a McLarenu MP4-12C staví model 911. Ten je nicméně koncepčně odlišný, neboť jeho motor se nachází až za zadní nápravou, zatímco jeho konkurenti používají tradičnější koncepci s motorem uprostřed.
Přestože právě vozy s motorem vzadu jsou základem legendy jménem Porsche, automobilka se nebrání prakticky jakémukoliv uspořádání. Nabízí proto i vozy s motorem uprostřed, Boxster a 918 Spyder, i motorem vepředu v podobě Panamery a Cayenne.
Nyní se chystá další novinka s motorem uprostřed. Porsche tak zacílí přímo na výše zmíněné konkurenty z Itálie a Velké Británie. Pod kapotou by se mohl usídlit motor z vrcholného Porsche 918 Spyder, který by bez hybridního pohonu mohl dávat výkon 580 koní, avšak lze očekávat, že do nižšího modelu se dostane mírně oslabená verze.
Cena se podle spekulací bude pohybovat výše než u zmíněných konkurentů, až na hraně sedmi milionů korun. Porsche to nicméně chce vyvážit lepšími vlastnostmi novinky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.