Francouzský sedan prodělal druhý facelift v krátké době. Po zmodernizování verze pro Mexický trh se nových prvku dočkal také evropský model.
Nejvýraznější změna je patrna na přední části vozu. Vůz má nový nárazník a světla pro denní svícení využívající technologie LED. Předek vozu se designově přiblížil nově představenému modelu Clio a oba modely tak naznačují, kam se bude směřovat design značky Renault. Dalšími novinkami na karoserii jsou mírně upravené zadní světlomety a litá kola v novém designu.
V interiéru je patrný nový digitální tachometr. V nabídce bude nově figurovat také audiosystém s technologií Bluetooth a vstupem na USB. Nejvyšší verze budou nabízeny s multimediálním systémem R-Link, který obsahuje dotykovou obrazovku a možnost ovládání systému hlasem. Dotykové ovládání však, vzhledem k umístění obrazovky na vrch palubní desky, nebude příliš ergonomické a řidič se bude muset ze své pozice natahovat, aby na obrazovku dosáhl.
Pod kapotou je nová šestnáctistovka s výkonem 115 koní, která může být kombinována s bezstupňovým automatem CVT, kterou Renault nazývá X-Tronic. Automobilka udává, že nový motor dosahuje až o 1,3l/100km nižší spotřebu, než jeho předchůdce. Stejně tak emise mají být nižší o 15%.
Příznivci dieselových motorů se mohou těšit na nový 1,6l dCi s výkonem 130 koní, který by měl doplnit stávající 1,5l dCi s výkonem 110 koní. Spotřeba silnější motoru činí 5,6l/100km.
Faceliftovaný Fluence bude nadále vyráběn v Turecké továrně Renaultu v Burse. Omlazený model by se na trh měl dostat počátkem příštího roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?