Francouzský sedan prodělal druhý facelift v krátké době. Po zmodernizování verze pro Mexický trh se nových prvku dočkal také evropský model.
Nejvýraznější změna je patrna na přední části vozu. Vůz má nový nárazník a světla pro denní svícení využívající technologie LED. Předek vozu se designově přiblížil nově představenému modelu Clio a oba modely tak naznačují, kam se bude směřovat design značky Renault. Dalšími novinkami na karoserii jsou mírně upravené zadní světlomety a litá kola v novém designu.
V interiéru je patrný nový digitální tachometr. V nabídce bude nově figurovat také audiosystém s technologií Bluetooth a vstupem na USB. Nejvyšší verze budou nabízeny s multimediálním systémem R-Link, který obsahuje dotykovou obrazovku a možnost ovládání systému hlasem. Dotykové ovládání však, vzhledem k umístění obrazovky na vrch palubní desky, nebude příliš ergonomické a řidič se bude muset ze své pozice natahovat, aby na obrazovku dosáhl.
Pod kapotou je nová šestnáctistovka s výkonem 115 koní, která může být kombinována s bezstupňovým automatem CVT, kterou Renault nazývá X-Tronic. Automobilka udává, že nový motor dosahuje až o 1,3l/100km nižší spotřebu, než jeho předchůdce. Stejně tak emise mají být nižší o 15%.
Příznivci dieselových motorů se mohou těšit na nový 1,6l dCi s výkonem 130 koní, který by měl doplnit stávající 1,5l dCi s výkonem 110 koní. Spotřeba silnější motoru činí 5,6l/100km.
Faceliftovaný Fluence bude nadále vyráběn v Turecké továrně Renaultu v Burse. Omlazený model by se na trh měl dostat počátkem příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.