V Evropě si Renault Fluence vydobyl pověst příjemného, přitom však cenově dostupného sedanu. V Brazílii je to ale trochu jinak...
Renault se svými ostrými hatchbacky slaví úspěchy. Ať již jde o Twingo, Clio nebo Mégane, ostré varianty jsou považovány za jedny z nejlepších napříč konkurencí. Na brazilském trhu nyní Renault zkouší další možnosti. Sedan Fluence odvozený od Méganu se právě na autosalonu v Sao Paulu představuje v ostré variantě.
Již na první pohled jde ostrou variantu rozeznat podle sportovního bodykitu, který zahrnuje zejména nové nárazníky se sportovním tvarováním.
Fluence GT rozhodně není přibroušený jen vzhledem. Pod kapotou se totiž ukrývá docela solidní dvoulitrový motor o výkonu 180 koní. Ten dává vozu zrychlení z klidu na stovku za 8 sekund, akceleraci zastaví až maximální rychlost 220 km/h.
Renault Fluence GT je prozatím určený jen pro Brazílii. Poněkud překvapivě však nespaluje zde velmi oblíbený líh. Je zatím otázkou, zda se silnější motor dostane i do vozů v Evropě, po vzoru Samsungu SM3 ale spíše naopak čekáme facelift. Zda bude ostrá verze jeho součástí, můžeme jedině spekulovat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?