Také na koncern VW dolehla krize. I přes nárůst prodejů oproti roku 2011 jsou celkové prodeje automobilky horší, než v předchozích letech. Hlavní pokles prodejů automobilka zažívá na trzích v Irsku, Španělsku, Portugalsku a Řecku.
Automobilka však vidí lék na krizi v levných modelech a proto VW plánuje zbrusu novou značku, která bude vyrábět levné vozy, založené na platformě PQ24/25/35, kterou už automobilka v současných modelech nepoužívá. Přesto však starší platforma nabídne více než důstojný základ pro levné vozy.
Na základě starší platformy z modelů Golf a Polo by měly vzniknout tři různé modely - sedan, kombi a MPV. Cena jednotlivých vozů by se měla pohybovat na hranici 150 000, 175 000 respektive 200 000 Kč pro jednotlivé modely.
Automobilka tak samozřejmě reaguje na úspěch automobilky Renault a jejího úspěšného obnovení značky Dacia. Vozy založené na dílech ze starších Renaultů samozřejmě nejsou žádným výstřelkem moderní techniky, ale jejich poměr ceny / výkonu je těžko překonatelný.
Model Logan, založený na třetí generaci malého hatchbacku Clio byl představen v roce 2004. Ačkoliv ze začátku Renault tvrdil, že Logan nebude prodávat na trzíh v západní Evropě, tak netrvalo dlouho a automobilka změnila názor a levný sedan Logan zaznamenal úspěch i na trhu v České Republice
Inspirace Dacii je proto logická. Třináctá značky koncernu Volkwagen bude postupovat podle stejných pravidel - vrátí se k jednoduchým vozům bez nadbytečných technických vymožeností. Standardem budou pouze čelní airbagy, ABS a hlavně co nejnižší cena. Kdo bude chtít větší výbavu - jako například klimatizaci a elektrickou výbau, ten si bude muset připlatit.
Všechny motory, které se pod kapotu nového levného modelu dostano by měly splnit emisní normu EU6. Design vozů bude jednoduchý a jejich tvary by měly být spíše hranaté - cílem má být úspora až 50% nákladů na lisování jednotlivých dílů, ve srovnání se sedmou generací modelu Golf.
Finálního rozhodnutí se tento rok pravděpodobně nedočkáme. Pokud však automobilka své plány dotáhne do konce, tak by její nová levná značka, jejiž jméno není prozatím známo, mohla nastoupit na trh kolem roku 2015.
Podle zdroje z Wolfsburgu by se měla nová značka dostat také na evropský trh. Současný nejlevnější model automobilky Up! se konkurence z vlastních řad bát nemusí, protože je podstatně menší než připravované modely a je proto zacílen na odlišnou skupinu zákazníků.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.