Také na koncern VW dolehla krize. I přes nárůst prodejů oproti roku 2011 jsou celkové prodeje automobilky horší, než v předchozích letech. Hlavní pokles prodejů automobilka zažívá na trzích v Irsku, Španělsku, Portugalsku a Řecku.
Automobilka však vidí lék na krizi v levných modelech a proto VW plánuje zbrusu novou značku, která bude vyrábět levné vozy, založené na platformě PQ24/25/35, kterou už automobilka v současných modelech nepoužívá. Přesto však starší platforma nabídne více než důstojný základ pro levné vozy.
Na základě starší platformy z modelů Golf a Polo by měly vzniknout tři různé modely - sedan, kombi a MPV. Cena jednotlivých vozů by se měla pohybovat na hranici 150 000, 175 000 respektive 200 000 Kč pro jednotlivé modely.
Automobilka tak samozřejmě reaguje na úspěch automobilky Renault a jejího úspěšného obnovení značky Dacia. Vozy založené na dílech ze starších Renaultů samozřejmě nejsou žádným výstřelkem moderní techniky, ale jejich poměr ceny / výkonu je těžko překonatelný.
Model Logan, založený na třetí generaci malého hatchbacku Clio byl představen v roce 2004. Ačkoliv ze začátku Renault tvrdil, že Logan nebude prodávat na trzíh v západní Evropě, tak netrvalo dlouho a automobilka změnila názor a levný sedan Logan zaznamenal úspěch i na trhu v České Republice
Inspirace Dacii je proto logická. Třináctá značky koncernu Volkwagen bude postupovat podle stejných pravidel - vrátí se k jednoduchým vozům bez nadbytečných technických vymožeností. Standardem budou pouze čelní airbagy, ABS a hlavně co nejnižší cena. Kdo bude chtít větší výbavu - jako například klimatizaci a elektrickou výbau, ten si bude muset připlatit.
Všechny motory, které se pod kapotu nového levného modelu dostano by měly splnit emisní normu EU6. Design vozů bude jednoduchý a jejich tvary by měly být spíše hranaté - cílem má být úspora až 50% nákladů na lisování jednotlivých dílů, ve srovnání se sedmou generací modelu Golf.
Finálního rozhodnutí se tento rok pravděpodobně nedočkáme. Pokud však automobilka své plány dotáhne do konce, tak by její nová levná značka, jejiž jméno není prozatím známo, mohla nastoupit na trh kolem roku 2015.
Podle zdroje z Wolfsburgu by se měla nová značka dostat také na evropský trh. Současný nejlevnější model automobilky Up! se konkurence z vlastních řad bát nemusí, protože je podstatně menší než připravované modely a je proto zacílen na odlišnou skupinu zákazníků.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).