Také na koncern VW dolehla krize. I přes nárůst prodejů oproti roku 2011 jsou celkové prodeje automobilky horší, než v předchozích letech. Hlavní pokles prodejů automobilka zažívá na trzích v Irsku, Španělsku, Portugalsku a Řecku.
Automobilka však vidí lék na krizi v levných modelech a proto VW plánuje zbrusu novou značku, která bude vyrábět levné vozy, založené na platformě PQ24/25/35, kterou už automobilka v současných modelech nepoužívá. Přesto však starší platforma nabídne více než důstojný základ pro levné vozy.
Na základě starší platformy z modelů Golf a Polo by měly vzniknout tři různé modely - sedan, kombi a MPV. Cena jednotlivých vozů by se měla pohybovat na hranici 150 000, 175 000 respektive 200 000 Kč pro jednotlivé modely.
Automobilka tak samozřejmě reaguje na úspěch automobilky Renault a jejího úspěšného obnovení značky Dacia. Vozy založené na dílech ze starších Renaultů samozřejmě nejsou žádným výstřelkem moderní techniky, ale jejich poměr ceny / výkonu je těžko překonatelný.
Model Logan, založený na třetí generaci malého hatchbacku Clio byl představen v roce 2004. Ačkoliv ze začátku Renault tvrdil, že Logan nebude prodávat na trzíh v západní Evropě, tak netrvalo dlouho a automobilka změnila názor a levný sedan Logan zaznamenal úspěch i na trhu v České Republice
Inspirace Dacii je proto logická. Třináctá značky koncernu Volkwagen bude postupovat podle stejných pravidel - vrátí se k jednoduchým vozům bez nadbytečných technických vymožeností. Standardem budou pouze čelní airbagy, ABS a hlavně co nejnižší cena. Kdo bude chtít větší výbavu - jako například klimatizaci a elektrickou výbau, ten si bude muset připlatit.
Všechny motory, které se pod kapotu nového levného modelu dostano by měly splnit emisní normu EU6. Design vozů bude jednoduchý a jejich tvary by měly být spíše hranaté - cílem má být úspora až 50% nákladů na lisování jednotlivých dílů, ve srovnání se sedmou generací modelu Golf.
Finálního rozhodnutí se tento rok pravděpodobně nedočkáme. Pokud však automobilka své plány dotáhne do konce, tak by její nová levná značka, jejiž jméno není prozatím známo, mohla nastoupit na trh kolem roku 2015.
Podle zdroje z Wolfsburgu by se měla nová značka dostat také na evropský trh. Současný nejlevnější model automobilky Up! se konkurence z vlastních řad bát nemusí, protože je podstatně menší než připravované modely a je proto zacílen na odlišnou skupinu zákazníků.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.