Také na koncern VW dolehla krize. I přes nárůst prodejů oproti roku 2011 jsou celkové prodeje automobilky horší, než v předchozích letech. Hlavní pokles prodejů automobilka zažívá na trzích v Irsku, Španělsku, Portugalsku a Řecku.
Automobilka však vidí lék na krizi v levných modelech a proto VW plánuje zbrusu novou značku, která bude vyrábět levné vozy, založené na platformě PQ24/25/35, kterou už automobilka v současných modelech nepoužívá. Přesto však starší platforma nabídne více než důstojný základ pro levné vozy.
Na základě starší platformy z modelů Golf a Polo by měly vzniknout tři různé modely - sedan, kombi a MPV. Cena jednotlivých vozů by se měla pohybovat na hranici 150 000, 175 000 respektive 200 000 Kč pro jednotlivé modely.
Automobilka tak samozřejmě reaguje na úspěch automobilky Renault a jejího úspěšného obnovení značky Dacia. Vozy založené na dílech ze starších Renaultů samozřejmě nejsou žádným výstřelkem moderní techniky, ale jejich poměr ceny / výkonu je těžko překonatelný.
Model Logan, založený na třetí generaci malého hatchbacku Clio byl představen v roce 2004. Ačkoliv ze začátku Renault tvrdil, že Logan nebude prodávat na trzíh v západní Evropě, tak netrvalo dlouho a automobilka změnila názor a levný sedan Logan zaznamenal úspěch i na trhu v České Republice
Inspirace Dacii je proto logická. Třináctá značky koncernu Volkwagen bude postupovat podle stejných pravidel - vrátí se k jednoduchým vozům bez nadbytečných technických vymožeností. Standardem budou pouze čelní airbagy, ABS a hlavně co nejnižší cena. Kdo bude chtít větší výbavu - jako například klimatizaci a elektrickou výbau, ten si bude muset připlatit.
Všechny motory, které se pod kapotu nového levného modelu dostano by měly splnit emisní normu EU6. Design vozů bude jednoduchý a jejich tvary by měly být spíše hranaté - cílem má být úspora až 50% nákladů na lisování jednotlivých dílů, ve srovnání se sedmou generací modelu Golf.
Finálního rozhodnutí se tento rok pravděpodobně nedočkáme. Pokud však automobilka své plány dotáhne do konce, tak by její nová levná značka, jejiž jméno není prozatím známo, mohla nastoupit na trh kolem roku 2015.
Podle zdroje z Wolfsburgu by se měla nová značka dostat také na evropský trh. Současný nejlevnější model automobilky Up! se konkurence z vlastních řad bát nemusí, protože je podstatně menší než připravované modely a je proto zacílen na odlišnou skupinu zákazníků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.