Volkswagen Phaeton současné generace nelze zrovna nazvat úspěšným. Přesto se Volkswagen chystá na generaci druhou, odvozenou od Audi.
Když Volkswagen Phaeton v roce 2002 přišel na trh, mnozí si klepali na čelo. Lidový vůz s cenovkou, která se snadno přehoupne přes čtyři miliony?
Přestože nelze říci, že by šlo o prodejní trhák, své zákazníky si Volkswagen našel. Údajně jde zejména o ty, kteří na jednu stranu chtějí dostatečně luxusní vůz, nechtějí to však dávat okolí příliš najevo. Phaeton, pro normálního pozorovatele snadno zaměnitelný s Passatem, takové požadavky jistě splňuje.
Nová generace Phaetonu přijde a to v roce 2013. Tedy dlouhých 11 let po představení první generace. Měla by sdílet až tři čtvrtiny komponent s Audi A8, včetně hliníkového rámu. Tím by se měla nová generace stát výrazně lehčí, než poněkud mastodontní generace současná. Délka by měla být přibližně stejná jako dosud, tedy něco málo přes pět metrů. Pod kapotou se také samozřejmě objeví nové motory, jeden z nich by dokonce mohl být hybridní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?