Volkswagen Phaeton současné generace nelze zrovna nazvat úspěšným. Přesto se Volkswagen chystá na generaci druhou, odvozenou od Audi.
Když Volkswagen Phaeton v roce 2002 přišel na trh, mnozí si klepali na čelo. Lidový vůz s cenovkou, která se snadno přehoupne přes čtyři miliony?
Přestože nelze říci, že by šlo o prodejní trhák, své zákazníky si Volkswagen našel. Údajně jde zejména o ty, kteří na jednu stranu chtějí dostatečně luxusní vůz, nechtějí to však dávat okolí příliš najevo. Phaeton, pro normálního pozorovatele snadno zaměnitelný s Passatem, takové požadavky jistě splňuje.
Nová generace Phaetonu přijde a to v roce 2013. Tedy dlouhých 11 let po představení první generace. Měla by sdílet až tři čtvrtiny komponent s Audi A8, včetně hliníkového rámu. Tím by se měla nová generace stát výrazně lehčí, než poněkud mastodontní generace současná. Délka by měla být přibližně stejná jako dosud, tedy něco málo přes pět metrů. Pod kapotou se také samozřejmě objeví nové motory, jeden z nich by dokonce mohl být hybridní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?