Volkswagen Phaeton současné generace nelze zrovna nazvat úspěšným. Přesto se Volkswagen chystá na generaci druhou, odvozenou od Audi.
Když Volkswagen Phaeton v roce 2002 přišel na trh, mnozí si klepali na čelo. Lidový vůz s cenovkou, která se snadno přehoupne přes čtyři miliony?
Přestože nelze říci, že by šlo o prodejní trhák, své zákazníky si Volkswagen našel. Údajně jde zejména o ty, kteří na jednu stranu chtějí dostatečně luxusní vůz, nechtějí to však dávat okolí příliš najevo. Phaeton, pro normálního pozorovatele snadno zaměnitelný s Passatem, takové požadavky jistě splňuje.
Nová generace Phaetonu přijde a to v roce 2013. Tedy dlouhých 11 let po představení první generace. Měla by sdílet až tři čtvrtiny komponent s Audi A8, včetně hliníkového rámu. Tím by se měla nová generace stát výrazně lehčí, než poněkud mastodontní generace současná. Délka by měla být přibližně stejná jako dosud, tedy něco málo přes pět metrů. Pod kapotou se také samozřejmě objeví nové motory, jeden z nich by dokonce mohl být hybridní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?