Malý retro hatchback Fiat 500 je oblíbeným objektem mnoha profesionálních i amatérských designerů pro vyjádření jejich schopností. Studenti milánské Polytechniky nyní připravily dva koncepty sdílející stejný technický základ malého Fiatu.
Oba podobné koncepty jsou založené na modelu Abarth 500. Prvním z nich je dvousedadlový roadster, který využívá plnohodnotného čelního skla zajišťující použitelnost v běžnm provozu. Koncet dále dostal vytažené a zvýrazněné lemy blatníků, nový přední a zadní nárazník a dva "hrby" za hlavami cestujících. Místo dvojice výfuků z původního modelu dostaly koncepty centrálně umístěnou koncovku výfuku, nápadně podobnou té, co Opel montuje na Corsu OPC.
Druhý koncept je výrazně radikálnější a sportovnější. Nové blatníky a nárazníky jsou odobné jako u roadsteru, ale hlavní rozdíl je dosažen velice nízkou hranou předního a bočních oken. Snížená linie vozu pomáha vytvořit velice dynamický dojem, nicméně na úkor pužitelnosti vozu.
Technický základ dostaly koncepty z modelu Abarth 500, což znamená, že pod krátkou přední kapotou najdeme přeplňovaný benzínový čtyřválec 1,4 l MultiAir s nejvyšším výkoem 135 koní přo 5500 ot./min. a maximálním točivým momentem 206 Nm při 3000 ot./min.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.