Malý retro hatchback Fiat 500 je oblíbeným objektem mnoha profesionálních i amatérských designerů pro vyjádření jejich schopností. Studenti milánské Polytechniky nyní připravily dva koncepty sdílející stejný technický základ malého Fiatu.
Oba podobné koncepty jsou založené na modelu Abarth 500. Prvním z nich je dvousedadlový roadster, který využívá plnohodnotného čelního skla zajišťující použitelnost v běžnm provozu. Koncet dále dostal vytažené a zvýrazněné lemy blatníků, nový přední a zadní nárazník a dva "hrby" za hlavami cestujících. Místo dvojice výfuků z původního modelu dostaly koncepty centrálně umístěnou koncovku výfuku, nápadně podobnou té, co Opel montuje na Corsu OPC.
Druhý koncept je výrazně radikálnější a sportovnější. Nové blatníky a nárazníky jsou odobné jako u roadsteru, ale hlavní rozdíl je dosažen velice nízkou hranou předního a bočních oken. Snížená linie vozu pomáha vytvořit velice dynamický dojem, nicméně na úkor pužitelnosti vozu.
Technický základ dostaly koncepty z modelu Abarth 500, což znamená, že pod krátkou přední kapotou najdeme přeplňovaný benzínový čtyřválec 1,4 l MultiAir s nejvyšším výkoem 135 koní přo 5500 ot./min. a maximálním točivým momentem 206 Nm při 3000 ot./min.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?