Kia se rozhodla jet ve stopách vyšlapaných první generací modelu cee'd a třídveřová verze je opět zaměřena výrazně sportovnější než pětidveřová varianta.
Obě variace na model cee'd se neliší jen tvarem, ale také jménem. Ta sportovnější má jméno Pro_cee'd a právě tu nyní Kia představuje.
Změn je oproti pětidveřovému hatchbacku a kombíku více než je běžné. inovace začínají již na předním nárazníku, který má jiný, o něco sportovnější tvar. Nové jsou zejména mlhovky a část kolem nich.
Největší změny se samozřejmě udály vzadu. V místech, kde se normálně nacházejí zadní dveře, se karoserie začíná dramaticky zvedat, až ve splynutí se střechou vytvoří masivní C-sloupky. Do hmotné zádi jsou zasazeny nové zadní lampy a poměrně malé a sportovně vypadající zadní okno.
Pod kapotou by neměly nastávat velké změny. Je otázkou, zda Kia nevynechá některý z nejslabších motorů, avšak do motorového prostoru by se měla dostat vesměs kompletní paleta ze standardního cee'du. Navíc by se měla objevit také ostrá verze založená právě na třídveřovém sportovnějším voze.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?