Kia se rozhodla jet ve stopách vyšlapaných první generací modelu cee'd a třídveřová verze je opět zaměřena výrazně sportovnější než pětidveřová varianta.
Obě variace na model cee'd se neliší jen tvarem, ale také jménem. Ta sportovnější má jméno Pro_cee'd a právě tu nyní Kia představuje.
Změn je oproti pětidveřovému hatchbacku a kombíku více než je běžné. inovace začínají již na předním nárazníku, který má jiný, o něco sportovnější tvar. Nové jsou zejména mlhovky a část kolem nich.
Největší změny se samozřejmě udály vzadu. V místech, kde se normálně nacházejí zadní dveře, se karoserie začíná dramaticky zvedat, až ve splynutí se střechou vytvoří masivní C-sloupky. Do hmotné zádi jsou zasazeny nové zadní lampy a poměrně malé a sportovně vypadající zadní okno.
Pod kapotou by neměly nastávat velké změny. Je otázkou, zda Kia nevynechá některý z nejslabších motorů, avšak do motorového prostoru by se měla dostat vesměs kompletní paleta ze standardního cee'du. Navíc by se měla objevit také ostrá verze založená právě na třídveřovém sportovnějším voze.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.