Kia se rozhodla jet ve stopách vyšlapaných první generací modelu cee'd a třídveřová verze je opět zaměřena výrazně sportovnější než pětidveřová varianta.
Obě variace na model cee'd se neliší jen tvarem, ale také jménem. Ta sportovnější má jméno Pro_cee'd a právě tu nyní Kia představuje.
Změn je oproti pětidveřovému hatchbacku a kombíku více než je běžné. inovace začínají již na předním nárazníku, který má jiný, o něco sportovnější tvar. Nové jsou zejména mlhovky a část kolem nich.
Největší změny se samozřejmě udály vzadu. V místech, kde se normálně nacházejí zadní dveře, se karoserie začíná dramaticky zvedat, až ve splynutí se střechou vytvoří masivní C-sloupky. Do hmotné zádi jsou zasazeny nové zadní lampy a poměrně malé a sportovně vypadající zadní okno.
Pod kapotou by neměly nastávat velké změny. Je otázkou, zda Kia nevynechá některý z nejslabších motorů, avšak do motorového prostoru by se měla dostat vesměs kompletní paleta ze standardního cee'du. Navíc by se měla objevit také ostrá verze založená právě na třídveřovém sportovnějším voze.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.