Po delším napínání přišel Citroën i s otevřenou verzí svého stylového hatchbacku DS3. Nejde o tradiční kabriolet, ale jen o otevíratelnou střechu.
Kabriolet odvozený od Citroënu DS3 přichází s jednodušší formou úpravy, než jakou vídáme u většiny opravdových kabrioletů. "Déestrojce" zůstaly dveře a rám střechy nade dveřmi. Jediné, co se shrnuje, je vlastní plocha střechy. Podobný způsob využívá například Fiat 500C.
Výhodou takového systému je jeho relativní jednoduchost. Vůz také není nutno příliš vyztužovat, neboť rám střechy zajišťuje jistou pevnost. Výhodou také je možnost manipulovat se střechou až do rychlosti 120 km/h, což je výrazně více než u tradičních kabrioletů. U těch je obvykle limit stanoven na 30-50 km/h.
Zbytek vozu mimo střechu je prakticky shodný s uzavřenou verzí. Malé odlišnosti ale nalezneme. Zadní svítilny jsou složeny z diod. Mezi nimi se pak táhne chromovaný ozdobný pás.
Důležité pro osobitý model DS3 je velké množství barev, materiálů a dalších individualizačních prvků.
Vůz poprvé uvidíme na autosalonu v Paříži, do prodejů půjde nedlouho poté.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.