Po delším napínání přišel Citroën i s otevřenou verzí svého stylového hatchbacku DS3. Nejde o tradiční kabriolet, ale jen o otevíratelnou střechu.
Kabriolet odvozený od Citroënu DS3 přichází s jednodušší formou úpravy, než jakou vídáme u většiny opravdových kabrioletů. "Déestrojce" zůstaly dveře a rám střechy nade dveřmi. Jediné, co se shrnuje, je vlastní plocha střechy. Podobný způsob využívá například Fiat 500C.
Výhodou takového systému je jeho relativní jednoduchost. Vůz také není nutno příliš vyztužovat, neboť rám střechy zajišťuje jistou pevnost. Výhodou také je možnost manipulovat se střechou až do rychlosti 120 km/h, což je výrazně více než u tradičních kabrioletů. U těch je obvykle limit stanoven na 30-50 km/h.
Zbytek vozu mimo střechu je prakticky shodný s uzavřenou verzí. Malé odlišnosti ale nalezneme. Zadní svítilny jsou složeny z diod. Mezi nimi se pak táhne chromovaný ozdobný pás.
Důležité pro osobitý model DS3 je velké množství barev, materiálů a dalších individualizačních prvků.
Vůz poprvé uvidíme na autosalonu v Paříži, do prodejů půjde nedlouho poté.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?