Japonská automobilka Mazda se inspirovala úspěchem modelu Fiat 500 a Mini Cooper, které nabízí obrovské možnosti individualizace. Podobné možnosti teď chce nabídnout také Mazda pro novou generaci roadsteru MX-5.
Designer automobilky Mazda, Akira Tamatani, prohlásil, že vůz nabídne mnohem více možností individualizace. Ta by měla k vozu přilákat více mladých zákazníků a umožnit jim vytvořit si bližší vztah se svým vozem.Dalším plusem je, že váha vozu by, ve srovnání se současnou generací, měla klesnout o 100 kg a výsledkem by měla být váha na hranici jedné tuny. Pod kapotu by se měl dostat také přeplňovaný čtyřválec o skromném objemu 1,3 litru s nejvyšším výkonem 200 koní. To je o 33 koní více, než co nabízí aktuální atmosférický dvoulitr. Kromě nového motoru by se měla také objevit odlehčená verze vozu, která bude ještě více zaměřená na řidiče.Nová generace Mazdy MX-5 je vyvíjena ve spolupráci s automobilkou Alfa Romeo a oba vozy by se na trh měly dostat v roce 2015.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.