Japonská automobilka Mazda se inspirovala úspěchem modelu Fiat 500 a Mini Cooper, které nabízí obrovské možnosti individualizace. Podobné možnosti teď chce nabídnout také Mazda pro novou generaci roadsteru MX-5.
Designer automobilky Mazda, Akira Tamatani, prohlásil, že vůz nabídne mnohem více možností individualizace. Ta by měla k vozu přilákat více mladých zákazníků a umožnit jim vytvořit si bližší vztah se svým vozem.Dalším plusem je, že váha vozu by, ve srovnání se současnou generací, měla klesnout o 100 kg a výsledkem by měla být váha na hranici jedné tuny. Pod kapotu by se měl dostat také přeplňovaný čtyřválec o skromném objemu 1,3 litru s nejvyšším výkonem 200 koní. To je o 33 koní více, než co nabízí aktuální atmosférický dvoulitr. Kromě nového motoru by se měla také objevit odlehčená verze vozu, která bude ještě více zaměřená na řidiče.Nová generace Mazdy MX-5 je vyvíjena ve spolupráci s automobilkou Alfa Romeo a oba vozy by se na trh měly dostat v roce 2015.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.