Rodina Porsche 911 generace 991 se rozrůstá o další modely. Automobilka nyní ukázala oficiální fotografie pro model s pohonem všech kol. Ten bude v nabídce jak pro verzi kupé, tak i pro kabriolet a to ve dvou výkonnostních variantách - Carrera 4 a Carrera 4S.
Po vzoru minulé generace vozu Porsche 911 je i tentokrát nejpatrnější rozdíl mezi vozy s pohonem zadních a všech kol vidět na zádi vozu. Tím znamením je reflexní pruh, který spojuje zadní svěla vozu.
Tak jako u verzí s pohonem zadních kol dostala Carrera 4 dvě oválné koncovky výfuku, zatímco výkonnější Carrera 4S má čtveřici kulatých koncovek.
Bližší specifikace automobilka prozatím nedodala, nicméně instalace pohonu předních kol si vyžádá nárůst hmotnosti vozu. Tomu bude přizpůsobené také mírně poupravené nastavení odpružení vozu.
Nabídka motorů je identická jako u verze s pohonem zadních kol. Model Carrera 4 dostane plochý šestiválec s objemem 3,4 litru, přímým vstřikováním paliva a maximálním výkonem 350 koní v 7400 ot./min. a točivým momentem 390 Nm v 5600 ot./min.
Silnější model Carrera 4S má za zadní nápravou také uložený plochý šestiválec, tentokrát s objemem 3,8 litru, přímým vstřikováním paliva a maximálním výkonem 400 koní v 7400 ot./min. a točivým momentem 440 Nm v 5600 ot./min.
Vůz bude oficiálně představen 27. září na autosalónu v Paříži.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.