Rodina Porsche 911 generace 991 se rozrůstá o další modely. Automobilka nyní ukázala oficiální fotografie pro model s pohonem všech kol. Ten bude v nabídce jak pro verzi kupé, tak i pro kabriolet a to ve dvou výkonnostních variantách - Carrera 4 a Carrera 4S.
Po vzoru minulé generace vozu Porsche 911 je i tentokrát nejpatrnější rozdíl mezi vozy s pohonem zadních a všech kol vidět na zádi vozu. Tím znamením je reflexní pruh, který spojuje zadní svěla vozu.
Tak jako u verzí s pohonem zadních kol dostala Carrera 4 dvě oválné koncovky výfuku, zatímco výkonnější Carrera 4S má čtveřici kulatých koncovek.
Bližší specifikace automobilka prozatím nedodala, nicméně instalace pohonu předních kol si vyžádá nárůst hmotnosti vozu. Tomu bude přizpůsobené také mírně poupravené nastavení odpružení vozu.
Nabídka motorů je identická jako u verze s pohonem zadních kol. Model Carrera 4 dostane plochý šestiválec s objemem 3,4 litru, přímým vstřikováním paliva a maximálním výkonem 350 koní v 7400 ot./min. a točivým momentem 390 Nm v 5600 ot./min.
Silnější model Carrera 4S má za zadní nápravou také uložený plochý šestiválec, tentokrát s objemem 3,8 litru, přímým vstřikováním paliva a maximálním výkonem 400 koní v 7400 ot./min. a točivým momentem 440 Nm v 5600 ot./min.
Vůz bude oficiálně představen 27. září na autosalónu v Paříži.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?