Volkswagen do některých médií uvolnil prakticky veškeré technické parametry sedmé generace Volkswagenu Golf. Očekávaný vůz bude zase o něco delší.
Volkswagen Golf sedmé generace navazuje na jeden z nejslavnějších automobilových rodů dějin. Golfů se již vyrobilo na třicet milionů a to z něj činí jeden z nejprodávanějších vozů dějin. Tato auta dělá ze sedmé generace velmi očekávaný vůz podzimní sezony.
Volkswagen již vypustil některé zajímavé technické detaily. Díky nim víme, že nová generace bude zase o něco delší - přesněji o 5,6 centimetru, celková délka tak dosáhne na 426 cm. To je o celého půl metru více než u první generace. Novinka bude také o něco širší, ale také nižší, což má zajistit dynamičtější profil. Ten bude dále podpořen designem Waltera de Silvy, který navrhnul již mnoho dynamických vozů pro Seat a Audi.
Oproti současné generaci bude ta sedmá nejen delší, ale také lehčí. Hmotnost klesne o rovný metrák a hmotnost základního modelu klesne na dohled k magické hranici jedné tuny.
Vůz je postaven na platformě MQB, na které nyní bude stát u Volkswagenu prakticky vše. Díky dobře řešenému prostorovému uspořádání zadní nápravy se prostor mezi podběhy v kufru rozšířil o znatelných 22 centimetrů. I díky tomu narostl objem na 380 litrů, tedy o 30 litrů více než dosud.
Prozatím nevíme mnoho o motorech, avšak je jasné, že se pod kapotou objeví čtyřválec 1,4 vybavený systémem vypínání nepotřebných válců. Díky tomu by měla spotřeba klesnout pod pět litrů.
Nový Golf také nabídne rozsáhlou výbavu, k dispozici bude například systém City Safe Drive známý i ze Škody Citigo, který dokáže při rychlostech do 30 km/h zabránit nehodě. K dispozici má být také paleta dalších systémů. Novinkou bude například systém, který v případě aktivace airbagů plně aktivuje brzdy, což má zmírnit následky nehody.
K dispozici bude v základu dotykový pětipalcový černobílý displej, za příplatek nabídne Volkswagen až osmipalcový barevný displej.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.