VW Golf VII - prakticky kompletní technické parametry

volkswagen golf
volkswagen golf, foto: Volkswagen
Marek Litzman 24. srpna 2012 12:19
Sdílej:

Volkswagen do některých médií uvolnil prakticky veškeré technické parametry sedmé generace Volkswagenu Golf. Očekávaný vůz bude zase o něco delší.

Volkswagen Golf sedmé generace navazuje na jeden z nejslavnějších automobilových rodů dějin. Golfů se již vyrobilo na třicet milionů a to z něj činí jeden z nejprodávanějších vozů dějin. Tato auta dělá ze sedmé generace velmi očekávaný vůz podzimní sezony.

Volkswagen již vypustil některé zajímavé technické detaily. Díky nim víme, že nová generace bude zase o něco delší - přesněji o 5,6 centimetru, celková délka tak dosáhne na 426 cm. To je o celého půl metru více než u první generace. Novinka bude také o něco širší, ale také nižší, což má zajistit dynamičtější profil. Ten bude dále podpořen designem Waltera de Silvy, který navrhnul již mnoho dynamických vozů pro Seat a Audi.

Oproti současné generaci bude ta sedmá nejen delší, ale také lehčí. Hmotnost klesne o rovný metrák a hmotnost základního modelu klesne na dohled k magické hranici jedné tuny.

Vůz je postaven na platformě MQB, na které nyní bude stát u Volkswagenu prakticky vše. Díky dobře řešenému prostorovému uspořádání zadní nápravy se prostor mezi podběhy v kufru rozšířil o znatelných 22 centimetrů. I díky tomu narostl objem na 380 litrů, tedy o 30 litrů více než dosud.

Prozatím nevíme mnoho o motorech, avšak je jasné, že se pod kapotou objeví čtyřválec 1,4 vybavený systémem vypínání nepotřebných válců. Díky tomu by měla spotřeba klesnout pod pět litrů.

Nový Golf také nabídne rozsáhlou výbavu, k dispozici bude například systém City Safe Drive známý i ze Škody Citigo, který dokáže při rychlostech do 30 km/h zabránit nehodě. K dispozici má být také paleta dalších systémů. Novinkou bude například systém, který v případě aktivace airbagů plně aktivuje brzdy, což má zmírnit následky nehody.

K dispozici bude v základu dotykový pětipalcový černobílý displej, za příplatek nabídne Volkswagen až osmipalcový barevný displej.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.