Už o pár týždňov, 27. septembra oslávi nový Chevrolet Trax svoju svetovú premiéru na autosalóne v Paríži, čo predstavuje prvý vstup Chevroletu do rýchlo rastúceho segmentu malých SUV. Trax doplní ponuku štýlových SUV Chevrolet, kde už figuruje Captiva.
Na dĺžku meria 4 221 mm, na šírku má 1776 mm a disponuje rázvorom 2 555 mm, nové malé SUV si oblieklo mohutné športové krivky, ktoré vyjadrujú vrtkosť a pohyblivosť. So zlatým motýlikom oddeľujúcim hornú a dolnú časť jeho prednej mriežky chladiča, je Trax okamžite rozoznateľný ako člen rodiny Chevrolet. Trax má dostatok priestoru pre päť osôb a ich pohodlné vysoké sedenie. Vozidlo sa má príjemne ovládať a súčasne bude mať v prípade potreby i off-roadové schopnosti.
Paleta motorov obsahuje benzínový agregát 1,4 Turbo, benzínový motor 1,6 l, rovnako ako naftový motor 1,7 VCDi. Benzínový motor 1,4 Turbo s výkonom 140 k (103 kW) je prepojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a produkuje maximálny krútiaci moment 200 Nm. Systém pohonu všetkých kolies je k dispozícii u verzií s benzínovým motorom 1,4 Turbo alebo naftovým motorom 1,7 VCDi.
Motor 1,7 VCDi disponuje výkonom 130 k (96 kW) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm . Všetky pohonné jednotky s manuálnou prevodovkou majú funkciu Start/stop. Dieselový motor 1,7 VCDi a benzínový 1,4 Turbo budú v ponuke aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.
Nový Trax má nepreberné množstvo úložných priestorov. Okrem batožinového priestoru s objemom 358 l to rôzne priehradky nad a na oboch stranách stredovej konzoly a hoci i pod sedadlom spolujazdca. Ďalší odkladací priestor je k dispozícii pod podlahou batožinového priestoru. Trax sa môže pochváliť vo svojom segmente skvelou flexibilitou – okrem zadného sedadla sklopného a deleného v pomere 60/40 prináša i sklopné sedadlo spolujazdca pre ešte väčšiu praktickosť. Celkovo je možné zvoliť osem kombinácií usporiadania sedadiel.
Vyššie úrovne výbavy budú obsahovať štandardne systém Chevrolet MyLink. Chevrolet MyLink je systém infotainmentu, ktorý prenáša obsah smartphonu na 7palcový plne farebný dotykový displej s vysokým rozlíšením. Od budúcej zimy bude systém MyLink vybavený aplikáciou navigácie, ktorá sa dá stiahnuť z kompatibilných smartphonov. Tá bude premietať trasu vypočítanú v telefóne na dotykový displej systému.
Rad štandardných prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti zaistí, že cestujúci sú účinne chránení v prípade nehody. Trax bude vybavený šiestimi airbagmi, elektronickou kontrolou stability (ESC) vrátane asistenta rozjazdu do kopce (HSA), kontroly trakcie (TC), protiblokovacieho brzdového systému (ABS) s rozdeľovačom brzdnej sily. Systém stabilizácie prívesu (TSA) a systém na bezpečné schádzanie svahov (HDC) sú štandardnými prvkami výbavy LT.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.