Chevrolet Trax: Mladší brat Captivy už v Paríži

Chevrolet Trax
Chevrolet Trax, foto: Chevrolet
Braňo Porubčan 13. srpna 2012 20:03
Sdílej:

Už o pár týždňov, 27. septembra oslávi nový Chevrolet Trax svoju svetovú premiéru na autosalóne v Paríži, čo predstavuje prvý vstup Chevroletu do rýchlo rastúceho segmentu malých SUV. Trax doplní ponuku štýlových SUV Chevrolet, kde už figuruje Captiva.

Na dĺžku meria 4 221 mm, na šírku má 1776 mm a disponuje rázvorom 2 555 mm, nové malé SUV si oblieklo mohutné športové krivky, ktoré vyjadrujú vrtkosť a pohyblivosť. So zlatým motýlikom oddeľujúcim hornú a dolnú časť jeho prednej mriežky chladiča, je Trax okamžite rozoznateľný ako člen rodiny Chevrolet. Trax má dostatok priestoru pre päť osôb a ich pohodlné vysoké sedenie. Vozidlo sa má príjemne ovládať a súčasne bude mať v prípade potreby i off-roadové schopnosti.

Paleta motorov obsahuje benzínový agregát 1,4 Turbo, benzínový motor 1,6 l, rovnako ako naftový motor 1,7 VCDi. Benzínový motor 1,4 Turbo s výkonom 140 k (103 kW) je prepojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a produkuje maximálny krútiaci moment 200 Nm. Systém pohonu všetkých kolies je k dispozícii u verzií s benzínovým motorom 1,4 Turbo alebo naftovým motorom 1,7 VCDi.

Motor 1,7 VCDi disponuje výkonom 130 k (96 kW) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm . Všetky pohonné jednotky s manuálnou prevodovkou majú funkciu Start/stop. Dieselový motor 1,7 VCDi a benzínový 1,4 Turbo budú v ponuke aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Nový Trax má nepreberné množstvo úložných priestorov. Okrem batožinového priestoru s objemom 358 l to rôzne priehradky nad a na oboch stranách stredovej konzoly a hoci i pod sedadlom spolujazdca. Ďalší odkladací priestor je k dispozícii pod podlahou batožinového priestoru. Trax sa môže pochváliť vo svojom segmente skvelou flexibilitou – okrem zadného sedadla sklopného a deleného v pomere 60/40 prináša i sklopné sedadlo spolujazdca pre ešte väčšiu praktickosť. Celkovo je možné zvoliť osem kombinácií usporiadania sedadiel.

Vyššie úrovne výbavy budú obsahovať štandardne systém Chevrolet MyLink. Chevrolet MyLink je systém infotainmentu, ktorý prenáša obsah smartphonu na 7palcový plne farebný dotykový displej s vysokým rozlíšením. Od budúcej zimy bude systém MyLink vybavený aplikáciou navigácie, ktorá sa dá stiahnuť z kompatibilných smartphonov. Tá bude premietať trasu vypočítanú v telefóne na dotykový displej systému.

Rad štandardných prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti zaistí, že cestujúci sú účinne chránení v prípade nehody. Trax bude vybavený šiestimi airbagmi, elektronickou kontrolou stability (ESC) vrátane asistenta rozjazdu do kopce (HSA), kontroly trakcie (TC), protiblokovacieho brzdového systému (ABS) s rozdeľovačom brzdnej sily. Systém stabilizácie prívesu (TSA) a systém na bezpečné schádzanie svahov (HDC) sú štandardnými prvkami výbavy LT.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.