Fiat 500 sa teší veľkej obľube nielen u zákazníkov, ale aj u tuningových spoločností. G-Tech predstavil verziu Sportster, ktorá dosahuje výkon brutálnych 340 konských síl!
Kto by dnes nepoznal legendárnu „päťstovku“. Jej novodobá generácia žne úspechy nielen na domácom kontinente, ale oslovila dokonca aj zákazníkov na americkom trhu. Ktorému európskemu miniautomobilu sa podarí takýto husársky kúsok?
Pravdou však je, že nový Fiat 500 je obľúbený nielen u motoristov a zákazníkov, ale aj u tuningových firiem, ktoré z neho pripravujú rôzne športové edície a špeciály. Jedným z nich je aj produkt spoločnosti G-Tech, ktorá pripravila Fiat 500 v edícii Sportster.
Fiat 500 Sportster upúta váš zrak už na prvý pohľad. Hádam sa nenájde niekto, kto by prehliadol zníženú strechu alebo agresívnu prednú časť s novým nárazníkom, ktoré dávajú talianskemu mini ten správny dynamický a prikrčený športový look. Exteriér dostal aj upravené prahy, veľký spoiler, alebo upravený zadný nárazník s difúzorom a stredovou koncovkou výfuku. V interiéri nájdeme závodný volant Momo alebo sedadlá Recaro.
Tie najväčšie a najlákavejšie zmeny sa však diali pod prednou kapotou. G-Tech vyladil pôvodný benzínový turbomotor od Fiatu 1,4 T-Jet tak, že v jeho podaní je základná verzia naladená na maximálny výkon 165 kW/224 k. V ponuke je aj ostrejšia verzia Sportster RS (165 kW/224 k) a vrcholom je Sportster RGT, ktorý ponúka na miniauto brutálny výkon, a to až 250 kW/340 k! Cenu takto upraveného Fiatu 500 však zatiaľ nepoznáme.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.