Fiat 500 sa teší veľkej obľube nielen u zákazníkov, ale aj u tuningových spoločností. G-Tech predstavil verziu Sportster, ktorá dosahuje výkon brutálnych 340 konských síl!
Kto by dnes nepoznal legendárnu „päťstovku“. Jej novodobá generácia žne úspechy nielen na domácom kontinente, ale oslovila dokonca aj zákazníkov na americkom trhu. Ktorému európskemu miniautomobilu sa podarí takýto husársky kúsok?
Pravdou však je, že nový Fiat 500 je obľúbený nielen u motoristov a zákazníkov, ale aj u tuningových firiem, ktoré z neho pripravujú rôzne športové edície a špeciály. Jedným z nich je aj produkt spoločnosti G-Tech, ktorá pripravila Fiat 500 v edícii Sportster.
Fiat 500 Sportster upúta váš zrak už na prvý pohľad. Hádam sa nenájde niekto, kto by prehliadol zníženú strechu alebo agresívnu prednú časť s novým nárazníkom, ktoré dávajú talianskemu mini ten správny dynamický a prikrčený športový look. Exteriér dostal aj upravené prahy, veľký spoiler, alebo upravený zadný nárazník s difúzorom a stredovou koncovkou výfuku. V interiéri nájdeme závodný volant Momo alebo sedadlá Recaro.
Tie najväčšie a najlákavejšie zmeny sa však diali pod prednou kapotou. G-Tech vyladil pôvodný benzínový turbomotor od Fiatu 1,4 T-Jet tak, že v jeho podaní je základná verzia naladená na maximálny výkon 165 kW/224 k. V ponuke je aj ostrejšia verzia Sportster RS (165 kW/224 k) a vrcholom je Sportster RGT, ktorý ponúka na miniauto brutálny výkon, a to až 250 kW/340 k! Cenu takto upraveného Fiatu 500 však zatiaľ nepoznáme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.