Nissan dnes uvoľnil ďalšiu sadu oficiálnych fotografií novej generácie Nissanu Pathfinder.
Automobilka Nissan dnes uvoľnila nové oficiálne fotografie očakávanej novinky Nissan Pathfinder, zatiaľ len vo verzii pre severoamerický trh. V praxi sa však pozeráte na Pathfinder, ktorý až na malé detaily bude brázdiť aj naše cesty.
Prvé oficiálne fotografie boli zverejnené len pred pár dňami v tomto článku, kde sa dočítate aj prvé oficiálne informácii o novom Pathfinderi. Nebudeme sa preto opakovať, tieto informácie však doplňujeme okrem nových fotografií aj o zopár ďalších nových poznatkov.
Technická stránka nového Nissanu Pathfinder je prakticky totožná s novým Infiniti JX, ktorý sa už zopár mesiacov predáva. To vysvetľuje aj veľmi podobný dizajn exteriéru a takmer totožný interiér, no niet sa prečo diviť – ide o koncernových súrodencov.
Rovnaká platforma akou disponuje prémiové Infiniti zabezpečila Nissanu Pathfinder medzigeneračné zníženie hmotnosti o 227 kg, čo je nezanedbateľná hodnota. Pohotovostná hmotnosť novinky v základnom prevedení s pohonom prednej nápravy je „len“ 188 2 kg, verzia 4x4 váži 1946 kg a utiahne brzdený príves s hmotnosťou až 2300 kg.
zatiaľ jedinou pohonnou jednotkou pre japonské „mega SUV“ bude benzínový šesťvalec 3,5 V6 s maximálnym výkonom 194 kW/264 k, ktorý spolupracuje s bezstupňovou prevodovkou CVT Xronic. Kombinovaná spotreba paliva verzie s pohonom prednej nápravy sa bude pohybovať na úrovni 10,7 l/100 km, verzia 4x4 bude smädnejšia o 0,5 benzínu na každých 100 km.
Nový Nissan Pathfinder sa začne predávať na jeseň tohto roka, a to najprv v USA. Neskôr zavíta na ostatné trhy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.