Nissan dnes uvoľnil ďalšiu sadu oficiálnych fotografií novej generácie Nissanu Pathfinder.
Automobilka Nissan dnes uvoľnila nové oficiálne fotografie očakávanej novinky Nissan Pathfinder, zatiaľ len vo verzii pre severoamerický trh. V praxi sa však pozeráte na Pathfinder, ktorý až na malé detaily bude brázdiť aj naše cesty.
Prvé oficiálne fotografie boli zverejnené len pred pár dňami v tomto článku, kde sa dočítate aj prvé oficiálne informácii o novom Pathfinderi. Nebudeme sa preto opakovať, tieto informácie však doplňujeme okrem nových fotografií aj o zopár ďalších nových poznatkov.
Technická stránka nového Nissanu Pathfinder je prakticky totožná s novým Infiniti JX, ktorý sa už zopár mesiacov predáva. To vysvetľuje aj veľmi podobný dizajn exteriéru a takmer totožný interiér, no niet sa prečo diviť – ide o koncernových súrodencov.
Rovnaká platforma akou disponuje prémiové Infiniti zabezpečila Nissanu Pathfinder medzigeneračné zníženie hmotnosti o 227 kg, čo je nezanedbateľná hodnota. Pohotovostná hmotnosť novinky v základnom prevedení s pohonom prednej nápravy je „len“ 188 2 kg, verzia 4x4 váži 1946 kg a utiahne brzdený príves s hmotnosťou až 2300 kg.
zatiaľ jedinou pohonnou jednotkou pre japonské „mega SUV“ bude benzínový šesťvalec 3,5 V6 s maximálnym výkonom 194 kW/264 k, ktorý spolupracuje s bezstupňovou prevodovkou CVT Xronic. Kombinovaná spotreba paliva verzie s pohonom prednej nápravy sa bude pohybovať na úrovni 10,7 l/100 km, verzia 4x4 bude smädnejšia o 0,5 benzínu na každých 100 km.
Nový Nissan Pathfinder sa začne predávať na jeseň tohto roka, a to najprv v USA. Neskôr zavíta na ostatné trhy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.