Ariel Atom je neuvěřitelně rychlé a hbité auto i v základní verzi. Tuningový úpravce DDMWorks se však rozhodl dopřát vozu pořádnou porci výkonu.
DDMWorks provedl několik změn na motoru. Nejvýznamnější je osazení motoru novým turbodmychadlem, který doplňuje kompresor. Vůz dále dostal nové, keramikou pokrytých pístů značky Wiseco, nebo Ojnic značky Carrilo. Výsledkem je výkon až 700 koní. A to vše z motoru, který svůj život začal jak dvoulitrový Ecotec značky Ford. Pro lepší oddech dostal motor nový výfukový systém od značky Magnaflow.
Váha vozu činí pouze 657 Kg. Výsledný poměr váhy ku výkonu činí neuvěřitelných 0,93 kg na koně. Takového poměru nedosahuje žádné z mnohamilionových supersportů, včetně slavného Bugatti Veyron.
Aby se vůz vypořádal s vyšším výkonem, tak DDMWorks dal na zadní nápravu 17-ti palcová kola s pneumatikami o šířce 275 mm.
Pro méně odvážné zájemce nabízí úpravce tři verze vozu - "nejslabší" s výkonem 450 koní, 575 koní pro odvážnější a jako vrchol 700koní.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?