Opel rozširuje ponuku svojho športového podvozka SuperSport v modelovom rade Insignia aj na verzie s pohonom predných kolies s jedným naftovým a jedným benzínovým motorom.
Športový podvozok SuperSport, ktorý tvorí predná náprava HiPerStruts a brzdy Brembo, pochádza z Insignie OPC. Teraz sa podvozok SuperSport dá objednať aj v kombinácii s pohonom predných kolies pri naftovom motore 2.0 CDTI s výkonom 118 kW/160 k a benzínovom motore 2.0 Turbo s výkonom 162 kW/220 k. Podvozok SuperSport sa montuje spolu so systémom FlexRide, ktorý umožňuje prepínať tri režimy regulácie charakteristiky tlmičov pruženia Standard, Tour a Sport. Ako prvok vybavenia na želanie má podvozok SuperSport cenu 50 000 Kč (2000 EUR).
Náprava HiPerStruts má rovnaké upevňovacie body na karosérii ako náprava ostatných modelov radu Insignia, no má zmenenú geometriu. Odklon osi čapu riadenia je zmenšený z 19 na 9 stupňov, čím sa dĺžka čapu kolesa skrátila o 23 milimetrov na 44 milimetrov. Zmenšený odklon osi čapu riadenia redukuje zmenu uhla odklonu kolies, preto majú predné kolesá pri zatáčaní lepší kontakt s cestou, čím sa odďaľuje vznik nedotáčavosti. Skrátený čap kolesa výrazne redukuje pôsobenie rušivých síl od poháňaných predných kolies do riadenia a zväčšuje odolnosť voči prenosu rázov do volantu pri prejazde zákrut s nerovným povrchom.
Súčasťou podvozka SuperSport sú vysoko účinné brzdy Brembo na prednej náprave. Ventilované a priečne perforované brzdové kotúče majú formát 355 x 32 mm, pevne uložené štvorpiestové brzdiče majú špeciálne brzdové obloženie. Liatinové brzdové kotúče sú upevnené na hliníkových nábojoch, čo zlepšuje tepelnú odolnosť bŕzd a prispieva k zníženiu hmotnosti.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?