Kia oficiálně představila nový sedan, který v posledních dnech postupně odhalovala. Namísto autosalonu je vůz vystaven v obchodním centru v Koreji.
Dříve než byl vůz oficiálně představen veřejnosti, umístila ho Kia mezi krabice tak, aby na něj nebylo pořádně vidět. Nyní však byly krabice odstraněny a.. voil?!
Máme před sebou sedan, který má za úkol nahradit model Cerato, který se u nás prodával ještě před několika lety. Za mořem mu říkají Forte.
K novince prozatím nemáme příliš informací. Dokonce ani nevíme, zda se objeví v Evropě, neboť ji v tiskových materiálech automobilka nezmiňuje. Časem se dočkáme také v Evropě oblíbenějšího hatchbacku a také kupé, takže je možné, že do Evropy si automobilka šetří až tyto varianty. Novinka by měla sdílet mnohé komponenty s modelem cee'd, z něhož vychází i designem. Jeho hlavními soupeři by se měly stát levné vozy Seat Toledo/Škoda Rapid a Peugeot 301/Citroën C-Elysée.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.