Kia dnes odhalila prvé oficiálne skice rodinného modelu Carens, ktorý sa v Paríži predstaví vo svojej novej generácii.
Už túto jeseň budú mať návštevníci parížskeho autosalónu možnosť uvidieť čerstvú novinku v segmente MPV vozidiel, a to novú generáciu modelu Kia Carens. Slávnostné odhalenie svetovej novinky prebehne 27. septembra, Kia dnes uvoľnila prvé skice očakávanej novinky.
Tlačová správa priamo od automobilky hovorí, že „nový Carens v sebe už na prvý pohľad spája športový vzhľad s priestrannou funkčnosťou a emocionálnou príťažlivosťou, ktorá sa stáva spoločným rysom všetkých nových modelov Kia“. Až na prílišný sklon automobiliek používať rôzne variácie slova „šport“ nám neostáva nič iné, len súhlasiť, pretože oproti minulej generácii zaznamenáva novinka v oblasti dizajnu karosérie citeľný skok.
Nový kompaktný minivan je navrhnutý s dizajnérskym rukopisom s nižšou líniou strechy a dlhším rázvorom náprav, podobný recept používa dizajnér Schreyer na najnovších modeloch značky. Väčšie kolesá s rozmerom 18 palcov a stúpajúca línia bočných okien s chrómovým akcentom ešte viac umocňujú celkový dojem z dizajnu. Zatiaľ ide len o oficiálne skice, veríme však, že sériová podoba novinky sa príliš nezmení – bola by to škoda.
Ďalšie informácie automobilka zatiaľ nezverejnila, zrejme sa ich dozvieme priamo pri prezentácii na parížskom autosalóne.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?