Opel Insignia je teraz k dispozícii s motorom 1.4 Turbo LPG ecoFLEX, konštruovaným na spaľovanie skvapalneného ropného plynu LPG.
Aktuálna vlajková loď značky Opel sa dá objednať s motorom na LPG so všetkými troma verziami karosérie – sedan, liftback a kombi Sports Tourer.
Nová Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX dosahuje výkon 103 kW/140 k a spotrebuje iba 7,6 litra LPG na 100 km. Oproti benzínovej verzii s motorom 1.4 Turbo, ktorá má spotrebu paliva 5,7 l/100 km, má verzia na LPG približne o 40% nižšie náklady na palivo.
Pre prevádzku s LPG konštruktéri Opel adaptovali turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec montážou zosilnených ventilov a ventilových sediel a modifikáciou riadiacej jednotky motora. Motor LPG sa kombinuje výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Palivová nádrž na LPG má objem 42 litrov a je integrovaná v priestore na rezervné koleso tak, že základný objem batožinového priestoru zostal zachovaný. Dojazd na LPG je do 500 kilometrov, ak vozidlo využije aj objem benzínovej nádrže, ktorá zostala v plnom rozsahu nezmenená, celkový dojazd je až 1700 kilometrov, čo je už slušná hodnota.
Uzáver palivovej nádrže na LPG je umiestnený pod spoločnou klapkou vedľa uzáveru palivovej nádrže na benzín. Opel k modelu Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX štandardne dodáva adaptéry na čerpaciu pištoľ LPG, umožňujúce tankovať kdekoľvek v Európe. Vodič môže prepínať medzi pohonom na LPG a benzín tlačidlom na prístrojovom paneli. Prevádzku na LPG signalizuje kontrolná LED. Veľmi prakticky je vyriešený palivomer v združenom prístroji, kde zásobu LPG a benzínu zobrazuje ten istý indikátor.
Pohon vozidiel skvapalneným ropným plynom LPG získava čoraz väčšiu obľubu. Nie je to prekvapujúce, pretože cena LPG na čerpacích staniciach je približne polovičná oproti benzínu. No vozidlá na LPG nemajú iba ekonomické výhody ale prispievajú aj k ochrane životného prostredia – motor na LPG produkuje o 15 percent menej oxidu uhličitého ako rovnako výkonný benzínový motor. V Európe je celkovo v prevádzke vyše 35 000 čerpacích staníc na LPG.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.