Opel Insignia je teraz k dispozícii s motorom 1.4 Turbo LPG ecoFLEX, konštruovaným na spaľovanie skvapalneného ropného plynu LPG.
Aktuálna vlajková loď značky Opel sa dá objednať s motorom na LPG so všetkými troma verziami karosérie – sedan, liftback a kombi Sports Tourer.
Nová Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX dosahuje výkon 103 kW/140 k a spotrebuje iba 7,6 litra LPG na 100 km. Oproti benzínovej verzii s motorom 1.4 Turbo, ktorá má spotrebu paliva 5,7 l/100 km, má verzia na LPG približne o 40% nižšie náklady na palivo.
Pre prevádzku s LPG konštruktéri Opel adaptovali turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec montážou zosilnených ventilov a ventilových sediel a modifikáciou riadiacej jednotky motora. Motor LPG sa kombinuje výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Palivová nádrž na LPG má objem 42 litrov a je integrovaná v priestore na rezervné koleso tak, že základný objem batožinového priestoru zostal zachovaný. Dojazd na LPG je do 500 kilometrov, ak vozidlo využije aj objem benzínovej nádrže, ktorá zostala v plnom rozsahu nezmenená, celkový dojazd je až 1700 kilometrov, čo je už slušná hodnota.
Uzáver palivovej nádrže na LPG je umiestnený pod spoločnou klapkou vedľa uzáveru palivovej nádrže na benzín. Opel k modelu Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX štandardne dodáva adaptéry na čerpaciu pištoľ LPG, umožňujúce tankovať kdekoľvek v Európe. Vodič môže prepínať medzi pohonom na LPG a benzín tlačidlom na prístrojovom paneli. Prevádzku na LPG signalizuje kontrolná LED. Veľmi prakticky je vyriešený palivomer v združenom prístroji, kde zásobu LPG a benzínu zobrazuje ten istý indikátor.
Pohon vozidiel skvapalneným ropným plynom LPG získava čoraz väčšiu obľubu. Nie je to prekvapujúce, pretože cena LPG na čerpacích staniciach je približne polovičná oproti benzínu. No vozidlá na LPG nemajú iba ekonomické výhody ale prispievajú aj k ochrane životného prostredia – motor na LPG produkuje o 15 percent menej oxidu uhličitého ako rovnako výkonný benzínový motor. V Európe je celkovo v prevádzke vyše 35 000 čerpacích staníc na LPG.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?