Po včerajšej ochutnávke dizajnu nového Seatu Leon dnes automobilka uvoľnila niekoľko oficiálnych fotografií španielskeho hatchbacku.
Španielska automobilka Seat dnes uvoľnila niekoľko oficiálnych snímok novej, v poradí tretej generácie Seatu Leon. Udialo sa tak zrejme v reakcii na včerajšie zverejnenie tajnej snímky priamo zo závodu automobilky, nie je však vylúčené, že išlo o šikovný marketingový ťah automobilky.
Hatchback nižšej strednej triedy má namierené proti konkurencii ako Ford Focus, Opel Asta, Kia cee´d alebo dokonca Alfa Romeo Giulietta. Podrobnejšie technické parametre ani rozmery karosérie nepoznáme, no novinka použije rovnakú podvozkovú platformu MQB, na ktorej jazdí najnovšie Audi A3. Túto novú koncernovú podvozkovú platformu dostane aj nová Škoda Octavia a Volkswagen Golf siedmej generácie.
Dizajn nového Seatu Leon je oproti predchodcovi výrazne hranatý, zrejme tak bude lepšie odolávať zubu času. Pravdupovediac, ani na aktuálnom Leone necítiť jeho vek (pokiaľ ide o dizajn exteriéru), ale novinka napriek tomu pôsobí modernejším dojmom.
Exteriér vyznáva podobné dizajnové ťahy ako aktuálna modernizovaná Ibiza, hlavne pokiaľ ide o stvárnenie prednej časti. Je trochu prekvapivé, že koncern dovolil Seatu použiť full LED predné svetlomety. Tie sú zatiaľ k dispozícii za príplatok len pre nové Audi A3. Pokiaľ ide o exteriér, je potrebné spomenúť ešte jednu zmenu – druhý bočný pár dverí už dostal klasickú kľučku, predchodca ju ukrýval v C stĺpiku. Dôvod je jednoduchý, v ponuke Seatu pribudne aj trojdverová verzia SC – SportCupé.
Revolúcia sa odohrala aj v interiéri Leonu. Po predchodcovi s nudným nevýrazným interiérom niet ani stopy, vo mne dizajn interiéru nového Leonu evokuje taliansku Giulliettu (čo nie je na škodu). Poteší aj fakt, že nový Leon disponuje vlastným, nie koncernovým stvárnením dielov interiéru, ako napríklad panel klimatizácie, alebo autorádia a ďalších ovládačov.
Ponuka motorov pod kapotou bude zrejme kopírovať nemecké Audi A3, to znamená, že pod kapotu sa dostanú najnovšie motory TDI a TSI. Ďalšie podrobnosti zatiaľ automobilka nezverejnila, oficiálne predstavenie pre verejnosť je naplánované na jesennom autosalóne v Paríži.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.