Po včerajšej ochutnávke dizajnu nového Seatu Leon dnes automobilka uvoľnila niekoľko oficiálnych fotografií španielskeho hatchbacku.
Španielska automobilka Seat dnes uvoľnila niekoľko oficiálnych snímok novej, v poradí tretej generácie Seatu Leon. Udialo sa tak zrejme v reakcii na včerajšie zverejnenie tajnej snímky priamo zo závodu automobilky, nie je však vylúčené, že išlo o šikovný marketingový ťah automobilky.
Hatchback nižšej strednej triedy má namierené proti konkurencii ako Ford Focus, Opel Asta, Kia cee´d alebo dokonca Alfa Romeo Giulietta. Podrobnejšie technické parametre ani rozmery karosérie nepoznáme, no novinka použije rovnakú podvozkovú platformu MQB, na ktorej jazdí najnovšie Audi A3. Túto novú koncernovú podvozkovú platformu dostane aj nová Škoda Octavia a Volkswagen Golf siedmej generácie.
Dizajn nového Seatu Leon je oproti predchodcovi výrazne hranatý, zrejme tak bude lepšie odolávať zubu času. Pravdupovediac, ani na aktuálnom Leone necítiť jeho vek (pokiaľ ide o dizajn exteriéru), ale novinka napriek tomu pôsobí modernejším dojmom.
Exteriér vyznáva podobné dizajnové ťahy ako aktuálna modernizovaná Ibiza, hlavne pokiaľ ide o stvárnenie prednej časti. Je trochu prekvapivé, že koncern dovolil Seatu použiť full LED predné svetlomety. Tie sú zatiaľ k dispozícii za príplatok len pre nové Audi A3. Pokiaľ ide o exteriér, je potrebné spomenúť ešte jednu zmenu – druhý bočný pár dverí už dostal klasickú kľučku, predchodca ju ukrýval v C stĺpiku. Dôvod je jednoduchý, v ponuke Seatu pribudne aj trojdverová verzia SC – SportCupé.
Revolúcia sa odohrala aj v interiéri Leonu. Po predchodcovi s nudným nevýrazným interiérom niet ani stopy, vo mne dizajn interiéru nového Leonu evokuje taliansku Giulliettu (čo nie je na škodu). Poteší aj fakt, že nový Leon disponuje vlastným, nie koncernovým stvárnením dielov interiéru, ako napríklad panel klimatizácie, alebo autorádia a ďalších ovládačov.
Ponuka motorov pod kapotou bude zrejme kopírovať nemecké Audi A3, to znamená, že pod kapotu sa dostanú najnovšie motory TDI a TSI. Ďalšie podrobnosti zatiaľ automobilka nezverejnila, oficiálne predstavenie pre verejnosť je naplánované na jesennom autosalóne v Paríži.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.