Prvá fotografia novej generácie Seatu Leon je na svete. Nekvalitný snímok zachytáva zadnú časť novinky.
Zaujímavou cestou sa dostala na svet prvá fotografia nezamaskovanej novej generácie kompaktného hatchbacku Seat Leon. Hotové vozidlo odfotil jeden z pracovníkov priamo v továrni automobilky. Táto amatérska fotografia bola následne uverejnená na stránke seatfansclub.com. Samotná automobilka nakrátko po uverejnení tejto fotografie na internete prisľúbila, že oficiálne zverejnenie sériovej podoby tretej generácie Seatu Leon je naplánované na najbližší pondelok predpoludním.
Jediná fotografia zachytáva novinku v nižšej strednej triede zozadu. Z tohto pohľadu je zrejmé, že Leon novej generácie bude disponovať väčším množstvom hrán a prelisov ako pomerne zaoblený predchodca.
Zmien sa dočká aj technika, nový Leon bude jazdiť na novej podvozkovej platforme MQB, ktorú už využíva nové Audi A3. Túto platformu dostane aj nová Octavia a Golf VII. Pohon hatchbacku budú zabezpečovať najnovšie verzie motorov TDI a TSI, bližšie podrobnosti nám zrejme automobilka poskytne už v pondelok pri čiastočnom uvoľnení informácií.
Tretia generácia španielskeho Seatu Leon sa po prvý krát verejnosti predstaví na jesennom autosalóne v Paríži v 5-dverovej verzii. Máme sa však na čo tešiť, v pláne je aj 3-dverový variant a praktické kombi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.