Športový Opel Astra OPC vstupuje na náš trh! Výkonný "hothatch" s porciou 250 koní bude k dispozícii za cenu 627 900 Kč.
Na český trh práve vstupuje nový Opel Astra. Za príjemne šokujúcich 627 900 Kč dostane zákazník mimoriadne atraktívne trojdverové kupé poháňané prepĺňaným štvorvalcom 2.0 Turbo s priamym vstrekovaním benzínu s výkonom 206 kW/280 k, ktorého krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm (od 2500 ot/min). Nová Astra OPC dokáže vyšprintovať z 0 na 100 km/h za iba 6 sekúnd a na plný plyn dosahuje rýchlosť až 250 km/h, priemerná spotreba paliva je na úrovni na 8,1 l/100 km.
Podvozok novej Astry OPC prednú nápravu so špeciálnymi tlmičovými vzperami HiPerStruts, tlmiče pruženia FlexRide s reguláciou charakteristiky, mechanický samosvorný diferenciál a brzdy Brembo.
Podvozok FlexRide umožňuje meniť charakteristiku tlmičov pruženia, posilňovača riadenia a elektronického pedála akcelerátora. Vodič môže prepínať tri rozličné režimy – Standard, Sport a OPC. V režime OPC pôsobí riadenie ešte priamejšie ako v režime Sport, motor reaguje spontánnejšie na zmenu polohy pedála akcelerátora, vytáča sa rýchlejšie do vysokých otáčok a charakteristika podvozka je prispôsobená maximálnym jazdným výkonom. Okrem toho sa u zadnej nápravy Opelu Astra OPC objavuje Wattov priamovod, ktorý preukázal v minulosti mnohokrát svoje kvality i v motoristickom športe.
Aby sa dal vysoký výkonový potenciál prepĺňaného motora efektívne preniesť na poháňané predné kolesá, Astra OPC má štandardne mechanický lamelový samosvorný diferenciál. Elektronický stabilizačný systém ESP modelu Astra OPC umožňuje prepínanie troch rozličných režimov podľa momentálnych športových ambícií vodiča. Prvý je štandardný režim, druhý režim Competitive posúva prah automatického zásahu stabilizačného systému na vyššiu úroveň. Okrem toho sa stabilizačný systém ESP dá úplne deaktivovať. Brzdová sústava Brembo pre Astru OPC disponuje posilňovačom formátu 18“ a ventilovanými, priečne perforovaným brzdovými kotúčmi formátu 355 x 32 mm so 4-piestovými brzdičmi vpredu.
Športový charakter modelu Astra OPC umocňujú špeciálne modelované nárazníky, aerodynamické nástavce prahov, zväčšený strešný spojler a dve koncovky výfuku lichobežníkového tvaru. Okrem štandardných diskov kolies z ľahkej zliatiny formátu 19 palcov sú za príplatok k dispozícii 20-palcové kolesá kované z ľahkej zliatiny. Za príplatok bude k dispozícii aj doplnkový dizajnový komplet OPC.
Volant OPC so splošteným vencom v spodnej časti má o 10 mm menší priemer ako v ostatných verziách Astry. Oblasti, v ktorých vodič drží volant v optimálnej polohe, majú nový tvar aby sa zlepšil kontakt a súčasne výhľad na prístroje. Exkluzívne prešívanie OPC v kabíne vo farbách Arden Blue alebo Cool Pearl dodáva interiéru športový nádych.
Opel Astra OPC môže mať na želanie škrupinové športové sedadlá s integrovanou opierkou hlavy, sú certifikované nezávislou asociáciou medicínskych expertov AGR na základe splnenia najvyšších ergonomických štandardov. Športové sedadlá sa dajú nastavovať v 18 rozličných smeroch. Opel je jediným výrobcom v segmente vysoko výkonných kompaktných automobilov, ktorý ponúka pneumaticky nastaviteľné čalúnenie okrajových častí športového sedadla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.