Športový Opel Astra OPC vstupuje na náš trh! Výkonný "hothatch" s porciou 250 koní bude k dispozícii za cenu 627 900 Kč.
Na český trh práve vstupuje nový Opel Astra. Za príjemne šokujúcich 627 900 Kč dostane zákazník mimoriadne atraktívne trojdverové kupé poháňané prepĺňaným štvorvalcom 2.0 Turbo s priamym vstrekovaním benzínu s výkonom 206 kW/280 k, ktorého krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm (od 2500 ot/min). Nová Astra OPC dokáže vyšprintovať z 0 na 100 km/h za iba 6 sekúnd a na plný plyn dosahuje rýchlosť až 250 km/h, priemerná spotreba paliva je na úrovni na 8,1 l/100 km.
Podvozok novej Astry OPC prednú nápravu so špeciálnymi tlmičovými vzperami HiPerStruts, tlmiče pruženia FlexRide s reguláciou charakteristiky, mechanický samosvorný diferenciál a brzdy Brembo.
Podvozok FlexRide umožňuje meniť charakteristiku tlmičov pruženia, posilňovača riadenia a elektronického pedála akcelerátora. Vodič môže prepínať tri rozličné režimy – Standard, Sport a OPC. V režime OPC pôsobí riadenie ešte priamejšie ako v režime Sport, motor reaguje spontánnejšie na zmenu polohy pedála akcelerátora, vytáča sa rýchlejšie do vysokých otáčok a charakteristika podvozka je prispôsobená maximálnym jazdným výkonom. Okrem toho sa u zadnej nápravy Opelu Astra OPC objavuje Wattov priamovod, ktorý preukázal v minulosti mnohokrát svoje kvality i v motoristickom športe.
Aby sa dal vysoký výkonový potenciál prepĺňaného motora efektívne preniesť na poháňané predné kolesá, Astra OPC má štandardne mechanický lamelový samosvorný diferenciál. Elektronický stabilizačný systém ESP modelu Astra OPC umožňuje prepínanie troch rozličných režimov podľa momentálnych športových ambícií vodiča. Prvý je štandardný režim, druhý režim Competitive posúva prah automatického zásahu stabilizačného systému na vyššiu úroveň. Okrem toho sa stabilizačný systém ESP dá úplne deaktivovať. Brzdová sústava Brembo pre Astru OPC disponuje posilňovačom formátu 18“ a ventilovanými, priečne perforovaným brzdovými kotúčmi formátu 355 x 32 mm so 4-piestovými brzdičmi vpredu.
Športový charakter modelu Astra OPC umocňujú špeciálne modelované nárazníky, aerodynamické nástavce prahov, zväčšený strešný spojler a dve koncovky výfuku lichobežníkového tvaru. Okrem štandardných diskov kolies z ľahkej zliatiny formátu 19 palcov sú za príplatok k dispozícii 20-palcové kolesá kované z ľahkej zliatiny. Za príplatok bude k dispozícii aj doplnkový dizajnový komplet OPC.
Volant OPC so splošteným vencom v spodnej časti má o 10 mm menší priemer ako v ostatných verziách Astry. Oblasti, v ktorých vodič drží volant v optimálnej polohe, majú nový tvar aby sa zlepšil kontakt a súčasne výhľad na prístroje. Exkluzívne prešívanie OPC v kabíne vo farbách Arden Blue alebo Cool Pearl dodáva interiéru športový nádych.
Opel Astra OPC môže mať na želanie škrupinové športové sedadlá s integrovanou opierkou hlavy, sú certifikované nezávislou asociáciou medicínskych expertov AGR na základe splnenia najvyšších ergonomických štandardov. Športové sedadlá sa dajú nastavovať v 18 rozličných smeroch. Opel je jediným výrobcom v segmente vysoko výkonných kompaktných automobilov, ktorý ponúka pneumaticky nastaviteľné čalúnenie okrajových častí športového sedadla.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.