Španielsky server Autoacil.es zverejnil uniknuté snímky nového nemeckého štýlového mini Opel Adam.
Model Adam je novým prírastkom v triede mestských minivozidiel od nemeckej automobilky Opel. Avšak s jediným rozdielom – Opel Adam nechce patriť medzi bežných, povedzme priemerných zástupcov tejto kategórie vozidiel, má vyššie ambície. Chce sa od nich odlišovať štýlom, hravosťou a svojským imidžom, to všetko vďaka efektnému dizajnu.
Doteraz nám Opel podsúval klasické marketingové vyjadrenia a frázy o chystanej novinke, oficiálne fotografie, ktoré by potvrdili slová zástupcov automobilky však chýbajú. Nejde o nič neobvyklé, novinka sa má verejnosti predstaviť na jesennom autosalóne v Paríži v tomto roku, no zvedavci sú zvedaví a nevedia sa dočkať – my však máme niečo aj pre nich.
Španielsky server Autofacil.es priniesol špionážne snímky nového modelu Adam, vďaka nim konečne poznáme reálnu podobu novinky. Aj keď sú fotografie v značne nekvalitnom vyhotovení, objekt na nich je dostatočne jasný na to, aby si človek spravil vlastný obraz o dizajne novinky. Opel Adam pripomína z profilu Fiat 500, predná časť je však dostatočne originálna. Zobrazené modely disponujú dvojfarebným lakom karosérie, zrejme však pôjde o príplatkový prvok výbavy.
Na oficiálne fotografie a podrobnejšie technické parametre Oplu Adam si budeme musieť ešte pár týždňov počkať, novinka sa oficiálne predstaví v jeseni na autosalóne v Paríži.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.