Opel Astra GTC získal prestížne ocenenie „red dot design award“, udeľované každoročne v oblasti priemyselného dizajnu medzinárodnou porotou.
Kompaktné kupé Astra GTC je vysoko oceňované za svoj športový charakter, vysokú účinnosť a inovatívne technológie v kombinácii s atraktívnym dizajnom. 30 porotcov „red dot award“ ocenilo Opel Astra GTC za pozoruhodný a športový dizajn. Členovia poroty osobitne vyzdvihli panoramatické čelné okno, ktoré plynulo prechádza až do polovice strechy bez priečneho nosníka, čo členom posádky poskytuje maximálny pôžitok z jazdy.
Na tohtoročnej súťaži priemyselného dizajnu „red dot award: Product design“ sa zúčastnilo približne 1800 výrobcov a dizajnérov z 58 štátov. Účastníci do súťaže prihlásili 4515 produktov v 19 rozličných kategóriách. Vo veľmi silnej konkurencii sa na čelo kategórie automobilového dizajnu prebojoval Opel Astra GTC.
Tohtoročné prestížne ocenenie kompaktného kupé je pokračovaním dlhej série „red dot awards“, ktoré v minulosti získali rozličné modely značky Opel. Medzi predchádzajúcich víťazov patria kombi Astra Sports Tourer, štúdia Opel Flextreme GT/E, limuzína Insignia, športový model Opel GT a minulá generácia radu Astra.
Medzinárodná súťaž v oblasti priemyselného dizajnu red dot award sa uskutočnila po prvý raz v roku 1955 a odvtedy sa rozrástla na jednu z najväčších a najprestížnejších dizajnových súťaží na svete.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?