Mercedes-Benz konečně představil velmi očekávané kombi, od kterého se očekává mnoho. A zdá se, že ani tentokrát se třícípá hvězda nemýlila.
Mercedes-Benz CLS přinesl originální řešení sedanu s tvary kupé. Tento designové koncept je od té doby stal velmi populárním a šíří se automobilkami skrz celé spektrum značek. Nyní přichází kombi Shooting Brake. A neočkává se od něj nic méně, totiž že opět stanoví způsob, jakým budou v následujících letech vyvíjena designová kombi. Pojďme tedy na něj.
Přední linie jsou pochopitelně převzaty ze sedanu, avšak zadní partie jsou zcela nové. Tedy ne zcela, viděli jsme je již na konceptu CLS před několika lety.
Patrný je nepříliš velký důraz na praktickou stránku věci. Otvor v zádi není nikterak mimořádně rozměrný, ale o to tu vůbec nejde. Důležitějším prvkem zde jistě byla tuhost karoserie. Kufr má nicméně slušných 590 litrů, když jsme u té praktičnosti.
Oproti sedanu je kombík o chlup delší, přesněji o 16 milimetrů. Celková délka tak je 496 centimetrů. Oproti sedanu ztěžkl kombík o 80 kilo.
Motorizace budou prozatím čtyři a shodují se se sedanem - základem je diesel 250 CDI o výkonu 204 koní, na něj navazuje šestiválec 350 CDI, jehož výkon je 265 koní. Benzinové milovníky potěší šestiválec 350 (306 koní) a na vrcholu stane 408koňový přeplňovaný osmiválec 500. V brzké budoucnosti se můžeme těšit také na vrcholnou verzi AMG. Všechny motory využívají sedmistupňové automatické převodovky a směřují svoji sílu na zadní kola. Silnější benzínová i dieselová varianta potom budou mít možnost volby také pohonu všech kol.e
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.