Mercedes-Benz konečně představil velmi očekávané kombi, od kterého se očekává mnoho. A zdá se, že ani tentokrát se třícípá hvězda nemýlila.
Mercedes-Benz CLS přinesl originální řešení sedanu s tvary kupé. Tento designové koncept je od té doby stal velmi populárním a šíří se automobilkami skrz celé spektrum značek. Nyní přichází kombi Shooting Brake. A neočkává se od něj nic méně, totiž že opět stanoví způsob, jakým budou v následujících letech vyvíjena designová kombi. Pojďme tedy na něj.
Přední linie jsou pochopitelně převzaty ze sedanu, avšak zadní partie jsou zcela nové. Tedy ne zcela, viděli jsme je již na konceptu CLS před několika lety.
Patrný je nepříliš velký důraz na praktickou stránku věci. Otvor v zádi není nikterak mimořádně rozměrný, ale o to tu vůbec nejde. Důležitějším prvkem zde jistě byla tuhost karoserie. Kufr má nicméně slušných 590 litrů, když jsme u té praktičnosti.
Oproti sedanu je kombík o chlup delší, přesněji o 16 milimetrů. Celková délka tak je 496 centimetrů. Oproti sedanu ztěžkl kombík o 80 kilo.
Motorizace budou prozatím čtyři a shodují se se sedanem - základem je diesel 250 CDI o výkonu 204 koní, na něj navazuje šestiválec 350 CDI, jehož výkon je 265 koní. Benzinové milovníky potěší šestiválec 350 (306 koní) a na vrcholu stane 408koňový přeplňovaný osmiválec 500. V brzké budoucnosti se můžeme těšit také na vrcholnou verzi AMG. Všechny motory využívají sedmistupňové automatické převodovky a směřují svoji sílu na zadní kola. Silnější benzínová i dieselová varianta potom budou mít možnost volby také pohonu všech kol.e
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.