Americký Ford rozširuje ponuku luxusných výbav modelu F-150, ktorý patrí za oceánom medzi tie najpredávanejšie. Zo strany automobilky ide o logický počin, luxusné výbavy tohto pick-upu totiž tvoria až 30% predaja modelu.
Najnovšia generácia amerického pick-upu Ford F-150 je bohatšia o ďalší luxusný stupeň výbavy nazvaný Limited. Zaujímavosťou je, že americká automobilka ponúka tento model v celkom desiatich stupňoch výbavy, od úžitkovej až po luxusnú osobnú verziu. Najnovšia verzia Limited smeruje na samý vrchol ponuky.
Ford F-150 vo verzii Limited patrí medzi luxusné pick-upy. K dispozícii bude výhradne vo štvordverovej verzii SuperCrew Cab v jednom z troch metalických lakov – červný, biely alebo čierny. K štandardným prvkom výbavy patria HID svetlomety, 22-palcové disky, chrómovaná maska chladiča a všadeprítomné označenie vrcholnej výbavy Limited.
V interiéri nájdeme kožené sedadlá v červeno-čiernom prevedení, elektricky nastaviteľné, vyhrievané a ventilované predné sedadlá, sedadlá v druhom rade sú vyhrievané. Prístrojová doska obsahuje dekorácie z lesklého čierneho laku Piano a lešteného hliníka. O zábavu sa postará multimediálny systém Sync s 8“ dotykovou obrazovkou a hlasovým ovládaním alebo vstupmi na externé zdroje hudby. nechýba výkonný audiosystém od značky Sony.
Jedinou motorizáciou v ponuke je moderný preplňovaný šesťvalec 3,5 V6 Ti-VCT EcoBoost, ktorý dosahuje maximálny výkon 272 kW/370 k a krútiaci moment 569 Nm. Motor je spriahnutý so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá poháňa kolesá zadnej, alebo oboch náprav. Verzia Limited ponúka elektronického pomocníka pre zjazd z prudkých kopcov HDC a elektronickú uzávierku zadného diferenciálu.
Luxusný pick-up Ford F-150 sa v amerických showroomoch objaví už na jeseň tohto roka.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?